HOME <../../../index.htm>


Jewish Control
of the British Media
Updated version for Radio Islam by
: Thomas Sparks (June 2002)

  
  The Jewish population in UK is only 0.5%
(Source: "A Profile of British Jewry" : Patterns and  Trends at the Turn of a Marlena Schmool and Frances, published by BoD  in 1998 gives a population of 285,000 which is roughly the 0.5%  )



  
  
Abstract
 Even though the Jews are only 0.5% of the population in  Britain, they have an almost total grip on the media here,  systematically, constantly and intensely feeding their propaganda  and example to almost everyone in Britain, which is nothing new.  With this media, they are uniformly, deliberately, systematically,  constantly and intensely promoting both the transformation and  permanent destruction of Britain into a multiracial, “multicultural”  state, and also the interests of the so-called “state of Israel”,  against the wishes and interests of the native British people. The  television media that they control broadcast into almost every home  in Britain, all day, every day. BBC television under the Jew Alan  Yentob broadcasts into almost every home all day, every day.  Likewise ITV, which is controlled by Carlton Communications plc  under the Jew Michael Green and by Granada plc under the Jew  Steve Morrison, each of which broadcasts to regions of 26  million, half of the population, or more, all day, every day.  Daytime television across the ITV network, which is broadcasted to  the whole of Britain, every day, is mainly provided by Granada’s  Anglia Television under the Jew Graham Creelman, while the  rest of the time it is controlled by the other regions controlled by  Carlton Communications plc and Granada plc. Likewise ITN, which  provides the news for the ITV network every day, is controlled by  the Jew Michael Green and its programmes are broadcast to the  whole of Britain, while Carlton and Granada jointly own the London  News Network. Channel 4 under the Jew Giovanni Treves  accounts for 10% of all television viewing in Britain. Further,  BSkyB controlled by the suspected Jew and obsessively Zionist  Rupert Murdoch broadcasts to over 10 million subscribers and  their families every day. Meanwhile, the main two production studios  in Britain, including the largest one in Europe, are controlled by  Pinewood-Shepperton Limited, controlled by the Jew Michael  Grade. The situation is similar in radio, with all BBC radio  stations controlled by the Jewess Jenny Abramsky, alone  accounting for 49% of all radio listening in Britain, every day.  Further, in total, over 85 million copies of Jewish controlled  newspapers are sold in Britain every week, controlled by the Jewish  pornographer, Richard Desmond, the suspected Jew and  obsessively Zionist Rupert Murdoch, the Jew Guy Zitter, the  openly Shabbat Goy and rabidly Zionist Conrad Black and “Mrs  Black”, who is the Jewess Barbara Amiel. They deliberately,  constantly, systematically and intensely use this media to promote  the multiracial and “multicultural” transformation of Britain  against the wishes of the British people. That is treachery,  treason, of a terrific magnitude. Along with mass, coloured  immigration, they are also deliberately encouraging mass  inter-racial marriage, race-mixing, which will mean the extinction  of our race. It is genocide. We must break the Jewish yoke if our  race is to survive. We shall first consider their control of television and of radio,  and then of the press; finally we shall give a summary of our  findings. All data contained in the study are accurate as of June  2002.

 


Television and  Radio  



ITV – Jewish  Controlled


It had always supposedly been a principle of ITV, since its foundation  in 1955, that unlike the BBC, each company involved could only hold a  franchise to broadcast to a single region and that these franchises were  to be reviewed every couple of years. But in 1993, the Jew Michael  Green, who is the founder and Chairman of Carlton Communications plc,  along with the Jewish Saatchi brothers of the advertising giants Saatchi  and Saatchi, aggressively campaigned to have the independence of the ITV  regions abolished, with the Government agreeing. At present, the ITV  network is divided into fourteen regions, all of which are controlled by  two Jewish controlled companies, Carlton Communications plc and Granada  plc, except for the less populous regions of Scotland, Ulster and the  Channel Islands. Carlton controls Central, London, West Country and HTV  Wales and West: while Granada controls Anglia, Border, Granada, London  Weekend, Meridian, Tyne Tees and Yorkshire
 

In April 2001, Carlton Communications plc and Granada plc announced  proposals for partnership in a new ITV company, which will put the entire  ITV network under the control of a single Jewish controlled ITV company.  New Labour have announced, May 2002, that present laws which would  prohibit such a merger are to be changed in their Communications Bill. The  new company will simply have control of ITV, ITV2, and a new ITV Sport  Channel. Michael Green, the Jewish Chairman of Carlton  Communications plc, boasted of the new monopoly that: “ITV will now  leapfrog the BBC and Sky with this new partnership. A combined free-to-air  and pay television audience of 50 million viewers a week offering  entertainment, the Internet and e-commerce is a world first.” Steve  Morrison, the Jewish Chief Executive of Granada plc, commented: “This  agreement will fuel the growth and evolution of ITV and unlock the full  potential of our assets in the digital age. ITV's strong content brands,  like Coronation Street, Popstars, Survivor and Who Wants to be a  Millionaire? will be exploited across all channels, making ITV the home of  entertainment for everyone, everywhere.” As things are, each of the  companies broadcasts to 26 million people, half of the country, or more.  Kosher TV.
 

 
 

Carlton Communications  plc – Jewish Controlled


The Jew Michael Philip Green is the founder and Chairman of  Carlton Communications plc, floated on the London Stock Exchange in  February 1983. He has a personal “salary” of £892,000, a personal fortune  of £124 million and a staff of 3000.
 

Carlton has a turnover of £2.1 billion, and in A. D. 2000 reported  pre-tax profits of £342m. Carlton is a media company, dealing in free and  pay television, the making and distribution of programmes, as well as in  interactive television and the internet. It owns over 40 per cent of the  ITV network, which is by far the UK's largest commercial broadcaster, and  thereby presently broadcasts to 26 million people in the United Kingdom.  Its ITV channels are: Central, London, West Country and HTV Wales and HTV  West. Its Carlton Channels division also includes 50% of London News  Network, 25% of GMTV and 20% of ITN. Carlton Productions is a major  producer for ITV, producing drama, entertainment, factual, factual  entertainment, comedy and children’s titles, investing over £200m a year  in producing new television programmes for ITV, BBC, Channel 4, Channel 5  and digital channels. It includes the producer Planet 24, responsible for  the sick and perverse Gay Time TV, and the supplier of game show formats  Action Time. Carlton International controls and sells a library of 2,000  films and 18, 000 hours of television programmes to over 100 countries.  Carlton America produces seventeen films for television each year.  According to the Media Guardian, July 16, 2001: “[Green’s] future power is  inextricably linked to the future of ITV, which will become a single  company in the not too distant future.” He was quoted in the Jewish  Chronicle as declaring that: “I am very aware of being Jewish.” Kosher  TV.
 

 
 

ITN – Jewish  Controlled


The Jew Green is also Director of ITN, which provides the news  for the ITV network, of GMTV Limited and of Thomson multimedia in France.  He is also Chairman of the Media Trust. Kosher TV.
 

 
 

Granada plc –  Jewish Controlled


The Jew Steve Morrison is Chief Executive of Granda plc. He  joined Granada Television in 1974, was made Director of Programmes in  1987, and was appointed Managing Director of Granada in 1993, Managing  Director of LWT in 1994, Chairman of the ITV Marketing Group and of Laser  Sales in 1995, and Chief Operating Officer of Granada Media Group in 1996..  He is also Governor of the National Film and Television School. He is set  on permanent joint domination of the entire ITV network with his fellow  Jew Michael Green. Kosher TV.
 

In the year ending 30th September 2000, Granada plc had a turnover of  £5,447 million and made operating profits of £123 million. Like its  partner Carlton Communications plc, Granada is a media company, dealing in  television broadcasting and production, pay and digital TV. The company  owns seven of the ITV stations: Anglia, Border, Granada, London Weekend,  Meridian, Tyne Tees and Yorkshire. It broadcasts to 60% of Britain’s  homes. Its other ITV investments are ITN (20%), GMTV (25%), London News  Network (50%), and the Scottish Media Group (18.1%), which controls  Grampian, and Scottish. Granada Creative produces nearly 9000 hours of  original television programmes and films per year, which it sells to more  than 120 countries and makes in five countries worldwide. It made 60 % of  the ITV Network’s original programmes, in A. D. 2000, and 83 % of its  best-rating ones.
 

 
 

Anglia Television Jewish  Controlled


Also worthy of mention within the ITV network is Anglia Television, now  part of the Granada Media Group. Broadcasting to the East of England,  covering nine counties from the Wash to the Thames and westwards to  Northamptonshire, Hertfordshire and Buckinghamshire, of which it is the  most watched television channel, it has its own audience of over four  million. However, as a producer, Anglia is the major provider of daytime  and religious programmes for the entire ITV Network and also produces  documentaries.
 

The Jew Graham Creelman has been Managing Director of Anglia  Television since 1996. He is also Chairman of Anglia Multimedia, Chair of  Eastern Screen, and Chair of East of England Cultural Consortium. Before  joining Anglia, he was a current affairs producer for BBC Television, and  specialised in politics. Kosher TV.
 

 
 

Channel 4 – Jewish Controlled


The “Italian” Jew Giovanni Treves was appointed Chairman of  Channel 4 Television Corporation in January 1998 and presently has a term  of appointment extending to the end of 2003. He was Chairman in the late  1980s of the world leading advertising agency, Saatchi & Saatchi,  founded by the Jews Charles and Maurice Saatchi. Kosher  TV.
 

The Channel 4 Television Corporation was created in 1982 by the Jew  Jeremy Isaacs as a government owned, but privately funded, public  broadcasting company with the terms of reference to dominate the fourth  channel, except in Wales. Its share of total television viewing in Britain  rose to 10.5% in 2000, while turnover rose to a record £716m, falling back  with a loss of £21 million after tax in 2001. Channel Four continues to be  at the cutting edge of sickness amongst the terrestrial broadcasters. Its  endless flow of filth and perversion earned its former boss, the Jew  Michael Grade, who took over from the Jew Jeremy Isaacs, the  title of Britain's “pornographer-in-chief”, from the Daily Mail. The 2001  Annual Report explains the values and intentions of the Corporation:  “Channel 4 reflects the social, cultural and political realities of  Britain. But it does more. It also challenges and shapes those realities.  Its role is to be innovative and experimental, to represent the rich  diversity of contemporary society. Making waves is a central part of its  purpose as a broadcaster.” The Annual Report further explains: “Maximising  Channel 4’s impact on British society cannot come from chasing ratings any  more than it can come from a rigid adherence to particular formulaic  obligations. It can only come from an uncompromising commitment to  creative excellence and diversity, underpinned and made possible by  commercial strength.” They want to “maximise Channel 4’s impact on British  society” through “an uncompromising commitment to […] diversity” backed up  by their money and influence, so as to “shape” the “social, cultural and  political realities” of Britain. Sounds like the rest of the Jewish  controlled media in Britain.
 

 
 

BBC TV – Jewish  Controlled


The present Director General of the BBC is Greg Dyke, who is thought to  be a Shabbats Goy. He was appointed by the fanatically muliticulti New  Labour Government, to which Party he had donated over £50, 000 in the  preceding five years. He was previously Chairman of Pearson Broadcasting  plc, who then owned Thames Television, and while there he left its  day-to-day running to the Managing Director, the Jew Tony Cohen.  Dyke is well known for his fanatical anti-white crusade. He complained  during his interview on BBC Radio Scotland’s The Mix show on January 7,  2001 that, “I think the BBC is hideously white.” And I had thought it was  hideously Jewish, like the rest of the world’s media! He has made the  negress Linda Mitchell Head of Diversity at the BBC, with the task of  ensuring that the BBC fully reflects “the diversity of the United Kingdom”  in its programmes and workforce. Dyke explained at a Race in the Media  conference, that his crusade to enlarge the ethnic representation of the  BBC is the “acid test” of his tenure. We do not think that Dyke has much  to worry about on that score.
 

The Jew Alan Yentob is Director of Drama, Entertainment and  Children’s Programmes for all of BBC television, and has a personal staff  of 1392 and a salary of £213,000. He formerly had the title of Director of  Television from 1997 to 2000 and before that, Director of Programmes.  According to Broadcast magazine in 1996, his former title gave him  “control over all non-news BBC programmes”. Judging by his new title, one  does not suppose much has changed. He is a close personal friend of the  Jew Michael Green who owns Carlton plc and of the Jew Michael  Grade, Chairman of Pinewood-Shepperton Limited, whom we shall meet  soon. They holidayed together in the Caribbean and, together with the Jew  Charles Saatchi, are referred to by insiders as the “St. John's  Wood Mafia”. A Jewish reporter mentioned in the Evening Standard of 21st  January 1992 with astonishing indiscretion that, “David was at school with  Michael who plays snooker with Charles who knows Alan who is a friend of  Michael. Together these five men form a powerful group who have a massive  influence on what you will be watching on television today.” The five  referred to are the Jews David Elstein, Michael Grade,  Charles Saatchi, Alan Yentob and Michael Green.  Kosher TV.
 

For good measure the atheist Jew, Alan Bookbinder was appointed the  BBC's new Head of Religion and Ethics in July 2001. The Jew Peter  Salmon is their Director of Sport.
 

The BBC, like the rest of the supposedly British media, is fully geared  to the all-out promotion of “multiculturalism”. Its Producers' Guidelines  specify to its potential programme producers that: “People from all groups  should be represented in the full range of our programmes. [...] BBC  programmes should not categorise black people as criminals. [...] Colour  should be mentioned only when it is relevant.. Ask yourself each time:  would you say “white” in similar circumstances? [...] Programmes must not  allow offensive assumptions or generalisations in scripted material, and  interviewees who express them need to be challenged wherever possible.  [...] BBC programmes must not be vehicles for prejudice. Lesbians and gay  men can be particularly subject to thoughtless and offensive stereotyping.  [...] Programmes must not allow offensive assumptions or generalisations  in scripted material, and interviewees who express them need to be  challenged with vigour. [...] Be sensitive to the effect of language.  'Homosexual' has wide currency. 'Gay and lesbian' is often preferred and  is certainly acceptable.”
 

 
 

BBC Radio – Jewish  Controlled


The Jewess Jenny Abramsky is Director of BBC Radio and Music and  has control of all of BBC Radios 1, 2, 3, 4, 5 Live, and of the BBC's  digital radio operation. She took over from the Jew Michael (John)  Green. Abramsky is the most powerful executive in radio in the UK,  public service or commercial: with control of the five national radio  stations she oversees 49% of all radio listening in Britain. She has an  annual programming budget of £290 million, a staff of 600 and takes home  £258, 000. She has spent over 30 years in BBC Radio, only taking a  two-year break as Director of the BBC Continuous News Services. Abramsky  has also been a Governor of the British Film Industry since February 2000.  The BFI Annual Review for the year 1999-2000 states: “We embarked on a  series of initiatives to establish cultural diversity as a core value  across the BFI”. They have established the Towards Visibility campaign as  part of their “cultural diversity strategy”. She received the accolade of  “Woman of Distinction” from Jewish Care in 1990. Kosher Radio.
 

 
 

BSkyB – Jewish/ Zionist Controlled


British Sky Broadcasting is also a significant television broadcaster  in the United Kingdom, and a part of the global media empire, News  Corporation, of the suspected Jew Rupert Murdoch. Murdoch is the  son of Elisabeth Joy Green who is said to be the daughter of a wealthy  Jewish family (Candour, volume 35, no 6, June 1984). There is some dispute  over whether he is a Jew and it is difficult to track down explicit proof.  Nevertheless, he is an openly scheming Zionist of obsessive proportions,  so it does not really matter. His rise in the media business has been due  to the financial support of the Jews Oppenheimer, Bronfman,  Armand Hammer and the Jewish Rothschild empire, for whom he  has been acting as a front, buying up media, thereby obscuring the real  interests behind it. British Sky Broadcasting is Britain’s leading pay-TV  provider and one of the world’s top 250 companies. It broadcasts news,  entertainment and sports programmes to over 10 million subscribers and  their families in Britain and Ireland, which includes five and half  million subscribers to its digital satellite service, which was launched  in 1998 with 140 channels. By 1999, satellite and cable television  channels accounted for over 15% of total UK viewing. Kosher TV.
 

Murdoch has spoken of “my faith and News Corporation's faith in the  integrity and worthiness of the Zionist undertaking” (Kissing The Boots Of  A Media Goliath by Norman Solomon, Creators Syndicate), which shows how he  uses his media influence to promote the interests of the Jews. He  explained at a Museum of Jewish Heritage dinner at the Waldorf-Astoria  that, “I have always believed in the future of Israel and the goals of the  international Jewish community” (15 Minutes, Issue 26, July 2001), from  which we may see that he is promoting not only the Zionist occupation of  Palestine, but the general interests, schemes and goals of what he calls,  “the international Jewish community”, i.e., organised international Jewry.  He is the man who introduced open pornography into Britain’s  newspapers.
 

We may see his obsessive Judaeo-centric perspective and how he uses his  influence to further the political schemes of international Jewry by the  following remarks openly made by him and the billionaire Jew Mike  Bloomberg (elected Mayor of New York in April 2002) at a dinner of the  Jewish Community Relations Council, in which it was even publicly hinted  at that he is a secret Jew who is known as one by those with whom he  works:
 

“This is how Mike Bloomberg decided to go for the gold at City Hall.  Last spring, he asked [“Polish-”Jewish] Ed Koch what it was like to  be mayor of New York. […] Mayor Mike related the story at the 25th  anniversary dinner of the Jewish Community Relations Council at the Plaza  Hotel, where JCRC president introduced him as Mayor Mordechai. And how did  Koch become mayor? He said that in 1977 the editors of the New York Post  interviewed the seven candidates. Koch stood sixth in the polls. A week  later his phone rang. “Is Congressman Koch home?” “Who’s calling,” Koch  asked. “Rupert.” “Rupert...Rupert...doesn’t sound Jewish to me.” Murdoch  proceeded to inform the candidate that the next day’s New York Post would  endorse him on the front page. “Rupert,” Koch replied, “you just elected  me mayor of New York.” […]
 

“Murdoch told of the time he took a group of editors from New York and  London for a weekend at Ariel Sharon’s ranch. Sharon took them on a  bird’s-eye tour of Israel aboard a helicopter gunship, flying over the  Golan Heights, West Bank and settlements. “We saw the vulnerability of the  country,” Murdoch said. “Not all New York newspapers feel the cause of  Israel is all the news that’s fit to print,” he added. Gov. George Pataki  praised the publisher: “There is no newspaper in the U.S. more supportive  of Israel than [Murdoch’s] the New York Post.”” (15 minutes, Issue 35,  April, 2002)
 

Here is a photo of Murdoch having dinner with his buddy, Ariel Sharon,  “The Butcher”, with whom he holidayed on a helicopter gunship, flying over  the “Occupied Territories” (according to the UN, all of Palestine is  illegally occupied):  http://www..15minutesmagazine.com/images/This%20Week/week_0801-05-01.jpg
 

 
 

‘American’ Satellite  Broadcasters – Jewish Controlled


The other leading media bosses in the world all broadcast some channels  into Britain via satellite: the Jew Gerald Levin, the Chief  Executive Officer of AOL-Time Warner, the leading media conglomerate in  the world with sales of £18 billion in the first two quarters of 2001, and  133 million subscribers; the Jew Michael Eisner, Chairmen and Chief  Executive Officer of Disney, another world leading media conglomerate,  with a turnover of $25 billion; and the Jew Sumner Rothstein  (“Redstone”), Chairman and Chief Executive of Viacom, also a world  leading media conglomerate with a turnover of $20 billion. The Jew  Sumner Redstone remarks of the suspected Jew Murdoch that,  “he basically wants to conquer the world.” Takes one to know one?  Something to bear in mind. For their part, Jewish-controlled AOL-Time  Warner boast that, “We touch consumers worldwide more than 2.5 billion  times each month.” Kosher TV.

 

Pinewood-Shepperton  Limited – Jewish Controlled


Pinwood-Shepperton is controlled by the Jew Michael Grade. Grade  is the nephew of the Jew Lew Grade, also a film producer and one of  the founders of the ITV network. Michael Grade was formerly Controller of  BBC 1 in 1984, Director of BBC Programmes in 1986, and he is the one who,  as Chief Executive of Channel 4 from 1988 to 1997, was dubbed  “pornographer-in-chief” by the Daily Mail. He is now Executive Chairman of  Pinewood and Shepperton Studios, Chairman of Hemscott plc, Chairman of the  Octopus Publishing Group and in October 2001 was made Chairman of Camelot.  The Jew Grade purchased Pinewood Studios from the Rank Group plc  for £62 million in February 2000 A. D. He was backed by the investment  trust “3i”, paying £55.5 million in cash and £6.5 million in a loan note,  repayable in 2007. In February 2001 he paid £35 million for the rival  Shepperton Studios, again backed by “3i”, and while the studios continue  to operate under their old names, they are now merged into a single  company as Pinewood-Shepperton, valued at over $144 million. Kosher TV.
 

Pinewood was built in the l930s by J. Arthur Rank and was the home of  many “classic” British films. It is Europe's leading production facility  and has been at the front of international production for over 60 years,  presently providing studio facilities for producers of feature films and  of commercial and television programmes. Shepperton has also been in  operation since the 1930s and over 600 films have been made here,  including many British “classics”. It is the second largest production  studio in Britain, hosting high profile television programmes and  providing facilities and stages for hundreds of commercials a year.
 

 
 

The Cultural Diversity  Network


We have already seen the pro-multicultural policies of the Jewish  controlled BBC and Channel 4 whereby “the full range” of their programmes  are constantly to be used as instruments for the promotion of a  “multicultural” transformation of Britain. The same is true of all the  other Jewish controlled broadcasters in Britain too. They are all  committed in their policies to the intense, systematic promotion of a  permanent transformation of Britain into a multiracial, “multicultural”  Britain. This uniformity of political purpose finds an important rallying  expression in the so-called Cultural Diversity Network, which was launched  on October 12, 2000. Its membership comprises the ITV Network Centre,  Carlton Communications plc, the Granada plc, the BBC, Channels 4 and 5,  BSkyB, ITN, the Independent Television Commission, the Royal Television  Society, BAFTA, the Film Council and the Broadcasting Standards  Commission. United News and Media and Pearson plc were also members before  they were absorbed by Carlton and Granada. In other words, all the Jewish  controlled broadcasters in Britain and their associate bodies are aligned  to the CDN.
 

Although the Jews have been using their control of the media to  transform Britain for decades, the so-called Campaign for Racial Equality  stated in April 2001 that: “British TV bosses plan to revolutionise the  way new television programmes are developed in the future, putting  diversity right at the heart of the creative process.” They quoted the  Chairman of the CDN as explaining as the purpose of the Network as  follows: “Britain is changing. And British television needs to change too.  We are becoming an increasingly multiracial, multicultural society. […]  The new Commissioning Clause will make diversity one of the standard  criteria against which new programme proposals are judged. I fully expect  it will change the face of television as we know it.” In other words, all  of the Jewish controlled broadcasters in Britain are committed to  constantly and systematically using all of their programmes to promote a  multiracial, “multicultural” transformation of Britain, against the  expressed wishes of the British people. Kosher TV.

 

 
 



Newspapers  



 
 

Express Newspapers –  Jewish Controlled


Express Newspapers owns the Daily Express, the Sunday Express and the  Daily Star, all of which have a national circulation. The Daily express  had an average daily circulation of 927, 785 in the six months to April  2002, being Britain’s second leading mid-market paper, after the Daily  Mail. The Sunday Express had an average circulation of 842, 003 in the  same period, and the Daily Star 828, 823. All together Express Newspapers  distributes an average 13 million newspapers in Britain per week.
 

Express Newspapers was bought in November 2000 by Northern and Shell,  all owned by the Jew Richard Desmond. Desmond is a “Porno King” who  made his personal fortune of £150 million selling pornography, which shows  the sort of filth who are allowed to control the media in Britain. He also  owns the porno magazines “Big Ones” and “Asian Babes”, as well as the  porno satellite stations “Television X” and “The Fantasy Channel” and  perverted “sex” sites on the internet. Such filth are quite celebrities in  Zionist Occupied Britain: he has been to tea with the Queen, and the Duke  of Edinburgh officially opened the Docklands HQ of his porno company. He  donated £100,000 to Blair’s Jew Labour in return for them not opposing his  acquisition of Express Newspapers, which is small fry compared to the £30  million “raised” for Jew Labour by the Jew “Lord” Levi “Moneybags”, as he  is known, their chief fundraiser who effectively owns the Party - and the  £9 million given them over the last five years by the Jew “Lord” David  Sainsbury, who left his family’s supermarket chain in 1998, taking  £1.3 billion of shares with him and who was Jew Labour’s largest donor in  2001. Why do the Jews so like New labour? As the Jew Peter  Mandelson explained in 1998, the Party “is intensely relaxed about  people getting filthy rich”, and indeed, Blair phoned Desmond to invite  him over to tea at Downing St. the day the pornographer’s acquisition of  Express Newspapers went through. Desmond has attempted to stave off  somewhat criticism regarding his connection to the porn business by  threatening to expose irregularities involving members of the family who  own Associated Newspapers, who were exposing him, no doubt for their own  financial profit, as they own the Daily Mail which is similar in type and  readership to the Express. They have now agreed never to mention his porn  company and all of their writers are gagged. So, the Jew Desmond,  owner of Express Newspapers has founded his “media” enterprise on moral  corruption (porn), bribery (Blair) and blackmail (Associated Newspapers).  Kosher News.
 

The Jew Desmond used his Express Group to undermine the British  National Party’s election campaign in the recent Local Elections. His  Daily Express ran front page anti-BNP “Nazi” slander articles on four  consecutive days in the run up to the election, and the day following  ridiculously headlined the front page with “ASYLUM SEEKERS FLEE NAZIS” in  an attempt to get as much sympathy for mass immigration as possible.  Council workers in Oldham left copies of his Express beside the ballot  boxes during the elections to deter voters from voting BNP. Perhaps they  should have left copies of “Big Tits” there too, to complete his mockery  of our political life. He was joined in his anti-BNP campaign by the rest  of the Jewish-controlled “media” as well as by the Jew Gerry  Gables’ Searchlight slander company, which distributed 200,000  anti-BNP slander leaflets to houses in key BNP wards during the election  campaign. Also prominently active were the slanderously named “Anti-Nazi  League” which is a front group for the Jew Tony Cliff’s (nee Ygael  Gluckstein) Socialist Workers Party, the main Marxist group in Britain,  now headed by his son. The BNP managed to gain representation in a few  wards, but for now, mass coloured immigration continues. At the same time  250, 000 Britons flee the rapidly deteriorating country each year,  hastening the transformation from a white to a non-white Britain. Kosher  Britain. Almost dead Britain.
 

 
 

News International –  Jewish/ Zionist Controlled


The suspected Jew and obsessively Zionist Rupert Murdoch’s News  Corporation owns News International, which owns the Sun, the Times, the  Sunday Times and the News of the World, all of which have a national  circulation. In the six months to October 2001, News of the World had an  average daily circulation of 4,042,714 and the Sun of 3,507,176, being the  two best selling daily papers in Britain with a joint average daily  circulation of over 7.5 million copies, with perhaps twice that many  people actually reading them. The Sunday Times had an average weekly  circulation of 1,383,683, being the best selling Sunday broadsheet, and  the Times a daily circulation of 717,657, being the second best selling  daily broadsheet. Altogether, News International distributes over 50  million newspapers a week in Britain. Kosher News.
 

 
 

The Telegraph Group –  Zionist Controlled


Another major newspaper group in Britain is Telegraph Group Limited,  which is owned by Hollinger International Inc. In 2000, Hollinger sold its  major Canadian newspapers for US$2.1 billion to CanWest Global  Communications Corporation, which is owned by the Jew Israel Asper,  who alone owns over 60% of Canada’s newspapers and other media outlets,  including 14 metropolitan dailies and 128 local newspapers across that  country. However, Hollinger still has dozens of papers in the US.. The  Chicago Sun Times and the Telegraph newspapers are its main assets. It  also owns the Jerusalem Post, the Jerusalem Report, Shaar Lamatchil  (Israel), This Week in Israel, the Student Post (Israel), and the  “Christian Jerusalem Post”. Its Telegraph Group owns the Daily Telegraph,  the Sunday Telegraph, the Weekly Telegraph, the Spectator magazine as well  as other, lesser media interests, including the Saturday Telegraph, all of  which named newspapers have a national circulation. In the six months to  October 2001, the Daily Telegraph had a daily circulation of 1,023,510,  being the best selling broadsheet in Britain, ahead of the Jew  Murdoch’s Times; and the Sunday Telegraph a had weekly circulation  of 812,613, being the second best selling Sunday broadsheet, after the Jew  Murdoch’s Sunday Times. The Spectator magazine had an average  weekly sale in the six months to 30-Jun-2001 of 60,776. Altogether, the  Telegraph Group distributes about 7 million papers a week. Hollinger  International lost £99 million in the third quarter of 2001.
 

The Telegraph Group and Hollinger International belong to the openly  Shabbat Goy, the Canadian Conrad Black, Chief Executive Officer of  Hollinger. “Mrs Black” is the Jewess Barbara Amiel. Conrad Black is  a raving Zionist; he is also “still the third biggest newspaper magnate in  the world” according to the Media Guardian. Black referred to the  Palestinians in his Jerusalem Post in 1993 as “vile and primitive”, while  “Mrs. Black”, the Jewess Barbara Amiel likened them to “animals” in  the November 7, 2000 edition of their Telegraph. Kosher News.
 

 
 

Associated Newspapers –  Jewish Controlled.


The “flag ship”, national circulation newspaper of Associated  Newspapers is the Daily Mail, which had an average daily circulation of  2,477,416 in the six months to October 2001, while the company claims an  actual daily readership of 5 million during the week and 6 million on  Saturdays. It has a weekly circulation of around 15 million and is  Britain’s leading mid-market paper. The Managing Director of the Daily  Mail is the Jew Guy Zitter. Kosher News.
 

June 2002.


 

 



The mind-bending power of the masters of the media
The Jewish media-power
in Great Britain

By Radio Islam



Here follows a lengthy analysis and study of  the Jewish media-occupation in Great Britain. Written in 1997, this text  describes the present state of affairs when it comes to Jewish media power in  Great Britain. It is crucial, in the battle against the Jewish racist  totalitarianism, to have a basic knowledge about the Jewish  media-dictatorship-monopoly and about the political power the Zionists possess  and who are - as Jewish political actors - the leaders of this Jewish Power.  

  
  
Introduction <#intro>
   
  Who controls the  broadcasting? <#broad>
  Who controls the  entertainment? <#enter>
 
  Who controls what  we read? <#read>
  Who controls  Hollywood? <#holly>
 
  Who controls the  advertising? <#adver>
  Inroads into British  Royalty <../../toread/gblist1.htm>

The  Jewish Propaganda
Jewish  Media Violence and Jewish Monopoly of Media War: Jewish propaganda is to the  "Judeocracy" what violence is to the dictatorship






INTRODUCTION
A power greater than government?

"Today the film makers are the people who control the most  powerful medium in the world, and art that can create ideals, change  language or topple governments."  

John Baxter in the Daily Mail (28th December 1995)

According to the theory of democracy, "the people" rule. They elect  politicians by their own choice, and if and when those politicians fail to act  according to their wishes they can be dismissed by the vote of the people. The  pluralism of different political parties provides the people with  "alternatives"; if one loses their confidence, they can support another. Thus  is realised the democratic principle of: government of the people, by the  people and for the people.

It would be nice if it were all so simple. But in a medium-to-large modern  state things are not quite like that. How do "the people" acquire the  information and knowledge necessary for them to use their votes other than by  blind guesswork? They cannot possibly witness everything that is happening on  the national scene, still less at the level of world events. Only a tiny few  of them ever see their political leaders close up and are able to watch and  assess their performance of their duties. The vast majority are not students  of politics. They don't really know what is happening, and even if they did  they would need guidance as to how to interpret what they knew.

"The people" are doctors, lawyers, engineers, clerks, shopkeepers, factory  workers, farmworkers, small tradesmen, nurses, secretaries, schoolteachers and  a thousand or more other things. They know, or ought to know, something about  the occupations in which they are engaged. But only the minutest number can be  expected to know the business of politics - one of the most complex of  subjects, with its vast range of issues and the many points of view that will  be brought to bear on each of these issues. To know what the issues are, and  to examine and evaluate these points of view, the people need to have these  issues presented to them and the points of view expounded in a form that they  can understand.

This is where the "mass media" come in: newspapers; television; radio. And  for those with a more studious and enquiring bent there are other media:  books; magazines; the Internet. The list is growing as information technology  advances.

But there is a problem here. "The people" cannot own, control and regulate  the media. That can only be done by a small minority - a mere fraction of the  population, in fact much fewer than one per cent. And it is this minority  which is able to determine which facts the people will be allowed to know  about, which events will be reported to them, which points of view they will  be able to examine and evaluate, which political parties it is good to vote  for and which not, which politicians are decent, upright, honourable and  capable citizens and which are disreputable, incompetent, "dangerous" and  "extreme".

This invests that minority who control the mass media with enormous power -  perhaps even greater power than a prime minister or cabinet. It is this  minority which determines the climate of "public opinion" in which politicians  have to operate, the "public opinion" to which they have to defer and which  they dare not offend if they are to get elected and stay elected.

Even when the mass media consisted mainly of newspapers, and only a small  minority read those newspapers, this power was considerable. Today, when it  embraces mass-circulation newspapers and television, it is colossal beyond  imagination.

And we must not forget another fact about the media. Their political  influence extends far beyond newspaper reports and articles, and television  programmes, of a direct political nature - connected, that is, with current  affairs that bear upon politics. In a much more subtle way, they can influence  people's thought patterns by other means: newspaper stories, pages dealing  with entertainment and popular culture, movies, TV "soaps", "educational"  programmes: all these types of fare help form human values, concepts of good  and evil, right and wrong, sense and nonsense and what is "fashionable" and  "unfashionable". These human value systems, in turn, shape people's attitude  to political issues, influence how they vote and therefore determine who holds  political power.

Yet for some strange reason there is very little public discussion in  Britain today, as an example, of who actually exercises media control. The  people are encouraged to get tremendously excited about the outcome of a  general election, even of local government elections, yet these contests  probably have far less a bearing on the question of who wields power over us  than the much more crucial one of who regulates "public opinion" and therefore  determines the agenda both for the contesting of elections and for what is  done in government by whoever wins.

Any study of what is happening on the national scene must therefore today  include a study of the workings of the mass media: who the people are who own,  control and operate those media, and to what purposes their immense power is  being put.


 

The current affairs "discussion"
Discussion programmes on TV and radio dealing with current affairs  and topical public issues are presented so as to convey the impression that  they are conducted in accordance with the letter and spirit of "democracy",  with various viewpoints given a hearing. However, where the discussion  threatens to touch upon issues considered "sensitive" to the judaized  establishment which controls TV and radio, it is carefully stage-managed so  that "dangerous" viewpoints are excluded. This is particularly noticeable  where discussion concerns matters of the Jewish State of Israel and its not so  very glorious aspects, when relating to doubts concerning the alleged  mass-slaughter of Jews during WW II and when some one tries to discuss the  power wielded by the Jewish minority.  

One TV programme on British TV a short time ago was devoted to the subject  of "anti-semitism", which was presented as being on the increase throughout  Europe, including Britain. Various spokesmen, some Jewish and some non-Jewish,  appeared on the programme to give their views. After the programme had  proceded a little while, it became quite clear that the only differences  between the participants lay in their attitudes as to how "anti-semitism"  should be treated. Some maintained that it should be rigorously suppressed by  the introduction of tighter laws against it; others said that this practice  would play into the hands of the "anti-semites" by making them martyrs and  that, however much "anti-semitism" was to be deplored, suppressing it by law  was not the way to fight it. One member of the discussion panel launched into  a lengthy analysis of the mental state of "anti-semites", implying them to be  suffering from a certain kind of insanity.

What was entirely absent from the discussion was any contribution offering  an explanation of the viewpoint of the so-called "antisemites". Of course,  "anti-semitism" itself is a misleading term deliberately adopted by our  media-controllers so as to suggest that those thus labelled want to ill-treat  Jews, even kill them, for no reason than that they are Jews, whereas the vast  majority of people described as "anti-semites" simply oppose what they see as  excessive Jewish power. Whether or not they are correct in their assessment of  this power is beside the point; if "democracy" is to be more than just an  empty phrase, they should be allowed to state their case in public then have  that case seriously examined and debated. This, however, is the very last  thing our media-controllers want. Therefore, when any programme discussing  anti-semitism (i.e. criticism of Jewish power) is broadcast on TV or radio,  "anti-semites" (i.e. critics of Jewish power) are deliberately excluded, so  that the "discussion" is not really a discussion at all, merely an imitation  of one.


Who are the manipulators?

But who is behind it all? Who are the people who determine what is  watched on television and printed in the newspapers? This is not so easy a  study because a great many of the people concerned operate in the shadows. And  even in the case of those whose names are known, what is known about their  backgrounds and their connections? Very little.  

For this reason, very few people in Britain are aware of the huge influence  over the mass media exercised by a certain ethnic minority, namely the  Jews.

Straightaway, we can expect that mention of this minority will put many  readers on the defensive. Is this "anti-semitism"?, some will ask. That, you  see, is the first example of the hypnotic effect of media power. The mass  media in Britain today have managed to implant into many people's minds the  idea that it is "anti-semitic" even to acknowledge that members of the Jewish  community play a large part in controlling our news and opinion and to  question whether this is a good thing for Britain. In the uncomfortable  feeling provoked in a number of readers of this text by the very mention of  the word "Jews", there is provided the first lesson in media indoctrination  and brainwashing!

This text is simply a study of who controls public opinion in Great  Britain..

We believe that in this study there should be no "no-go" areas, no  forbidden avenues of enquiry. We are concerned here with facts. What  deductions people make from those facts is their decision. Our intention is  that they should be roused from their former ignorance and apathy and  persuaded to join our political struggle to achieve, through peaceable and  legal means a more just, non-racist society. A society not dominated by a  racist minority believing to be "Gods Chosen People".

It is the contention of this study that members of the Jewish community  (whether practising or not) exercise a power and influence in Britain's mass  media that are out of all proportion to their numbers in the population. We  believe that this is a fact that should not be hidden but should be known -  and discussed. No great issue of concern can be properly examined unless all  the facts pertaining it are known and are faced - fairly and squarely, with  nothing swept under the carpet for fear that some noisy element may object.

Some people may accept the findings of this study as authentic and accurate  but then say: "So what?" Isn't it quite common for certain groups to be found  in profusion in certain occupations whether for reasons of natural talent and  aptitude, accidents of history, or whatever? Are there not a lot of Irish  building workers and writers, Scottish doctors and engineers, Welsh singers,  Black sportsmen, French and Italian restauranteurs and Indian and Pakistani  textile merchants? Given that Jews are to be found in large numbers in the  mass media, is this to be regarded as particularly sinister or dangerous? In  other words, what's the big deal?"

We hope that we have answered these questions in the foregoing part of this  introduction. None of the other occupational fields mentioned have anything  like the scope for the wielding of real power - political power, power over  who governs us and to what purpose power to shape our society and its values,  to determine our destiny and future.

We cannot therefore say of Jews in the media as some might say of other  groups in their respective occupations and lines of business: "Oh well,  they're good at it - let them get on doing it." What is at stake in respect of  control of an institution with such massive power as the media places that  institution in a special category of its own, which justifies a very high  degree of concern over the matter.

Would we, for instance, feel happy and secure in the knowledge (should such  be the case) that a particular interest-group exercised control over our armed  forces? We might wonder, in that case, where the loyalty of such a group would  lie in the event of a war.

And if we bear in mind that power over the mass media is today as potent in  the possibilities it offers as command of a hundred armoured divisions on the  battlefield, that mass media power should be a matter of tremendous concern,  and we would be foolish to the point of insanity to dismiss as of little  importance a situation in which it lays in the hands of people who themselves  proclaim to be "Jewish" in the first hand and who themselves openly proclaim  loyality to the Jewish state of Israel in the first hand.

And this is not all. As has been said, there is today a very broad  consensus view, transcending parties and classes, that much of the influence  of the mass media is malignant and socially destructive in its effects.

We simply take the question further: if so many believe the influence of  the media to be malignant and destructive, we should be examining the nature  of the media - not the least important question in which examination is: Who  controls the media?

In a way, the study serves a purpose that is supposed to be served by the  mass media in any democracy: The purpose of free and unfettered enquiry and of  absolutely free expression of facts and opinion. Unfortunately, there is  neither free enquiry nor free expression of either facts or opinion in the  mass media in Britain today - and least of all on the subject of this study.  Just when did you last see an article in a major newspaper examining, in  proper depth, Jewish influence and control in Britain's news and information  industry? Just when did you last see a programme on TV dealing with the same  topic? The answer to this question proves our point.

One phrase beloved of those who exercise influence in the media is  "investigative journalism". The "investigative journalist" is depicted as the  crusading hero whose quest for the truth and whose dedication to the public  interest leads him or her to take up the cudgels against all the forces of  would-be suppression and censorship - even when, as is sometimes the case,  this leads to a particularly loathsome form of intrusion into people's private  lives. But one form of investigative journalism which the media are most  certainly not anxious to encourage is that which enquires into the identity of  their own controllers and the underlying agenda to which they operate. In  these pages we hope to remedy this glaring omission.

Naturally, we do not expect the facts which we unearth here to be taken up  by the media and examined in the light of day. If there is any comment in the  mass media on this study - which we think doubtful - it will that of  condemnation, of dismissal out of hand, vith liberal use of the term  "anti-semitism". But it will not extend to any analysis of what we say or any  attempt, by presentation of facts, to prove us wrong..

From this, dear reader, we leave you to draw your own conclusions.


Need for perspective

As we have prepared the material for this study it has been  brought home to us that media influence and control in the modern world of  communications is an immensely complex subject, in which the dangers of  over-simplification are always present. The mere presence of members of a  certain group working in a section of the media does not itself prove that  that group has the ultimate "say" in the section in question. In addition to  this, there is the fact that "control" of an institution like the mass media  can operate in more than one way. Direct control through ownership is a  relatively simple thing to understand, but this understanding does not provide  for indirect forms by which the media can be, if not literally "controlled",  then at least massively influenced. In this study we will be examining the  power of particular lobbies to regulate the content of the press, TV, books  and other means of communication by various pressures, such as the picketing  of studios and bookshops (in which the implicit threat of violence is always  present) and, perhaps more potent still, the method of advertising boycott (in  which again the implicit threat of such an action can often suffice to achieve  the lobby's objective without the threat necessarily having to be put into  practice).  

Another factor must be borne in mind when the source of media control is  being assessed. The communists in the heyday of their power were known to say:  "Give us just a third ot the places on any committee and we will guarantee to  control that committee." This was simply a statement of the fact that a  minority in any body, public or private, which knows exactly what it wants and  acts together as a co-ordinated group, bound by a single loyalty and a single  objective can quite easily get its way over a larger, but uncoordinated, mass  of people with no such bonds, acting individually and in pursuit of no  definite or conscious objective. It is not our claim in this booklet that Jews  necessarily outnumber non-Jews in all sections of the media (though in certain  important ones this is indeed the case) but only that the former's solidarity  and oneness of loyalty, interest and purpose gives them an immense advantage  over others in any bid for power and influence.

Students of Jewish influence in the mass media will notice a paradox: while  that influence is used, in a hundred or more different ways, to weaken the  national spirit and consiousness of the British people, Jews themselves, in  their attitude to their Jewish state of Israel and to questions of Zionism  generally, are to be found amongst the world's most militant nationalists!

There is one final consideration of which we ask you, the reader, to take  account. Jewish power in the mass media is a phenomenon acknowledged in  political quarters widely different from our own and sometimes even by Jews  themselves - as we shall show in one or two examples. In other words, as the  saying goes, "Don't just take our word for it!"

In the following text, we have highlighted individuals of Jewish origin by  setting their names in bold type. Not all of the names in question will seem  obviously Jewish; it has been the habit of Jews over the centuries to change  their names, adopting those which best blend with the populations of the  countries in which they have settled. Where persons with non-Jewish names are  designated as Jewish, the reader can rest assured that extensive research has  established them.





Who controls the broadcasting?

There can be little doubt that television is the most powerful  force for the presentation of the news and the formation of attitudes. Go into  any workplace, pub, school, shop, or other institution and the chances are  that the conversation will get around to the previous night's "soap" or  something of particular note on the evening's news.. And what was shown - and  not shown - on the TV screen will in all probability have affected the way in  which the viewers see the world.  

By using such techniques, the controllers of the TV stations have enormous  power to shape popular opinion. And a glance through any TV guide will reveal  that, by providing us with an endless diet of pro-Zionist pro-Jewish  propaganda, the masters of the TV stations are not shy of using that power. So  just who are these people? Just who is responsible for the poison peddled by  "our" television networks?


  

***

BBC

  

 The most powerful man at the "British" Broadcasting Corporation is  Alan Yentob, Director of BBC programmes. According to Broadcast  magazine (14.6.96) this "gives him control over all non-news BBC  programmes including those for satellite channels and those in English  for the World Service." Yentob is a close personal friend of the  immensely powerful independent TV bosses Michael Grade and  Michael Green. The three have shared holidays in the Caribbean  and, together with Charles Saatchi, are referred to by coy  insiders as the "St. John's Wood Mafia". The Saatchi and  Yentob families have been closely connected since before they  moved to Britain from Iraq.     
   BBC boss Alan  Yentob

Behind  the scenes, Jews are well represented among the Governors of the BBC, who  include former president of the merchant bank S.G. Warburg Sir David  Scholey, Sir Kenneth Bloomfield and Janet Cohen. Holders of  important BBC managerial posts include Sarah Frank, Chief Executive of  BBC Worldwide Americas; Controller of Publicity and Public Relations, Keith  Samuel, and David Aaronovitch, who is Managing Editor of the BBC's  weekly programmes. Anne Sloman is Deputy Head of BBC News Programmes;  Ruth Caleb is the Head of Drama, and Louis Marks has been  Producer of Drama since 1976. Another key figure in terms of the BBC 's  relationship with the rest of the world, Commercial Director at BBC Worldwide  TV Tony Kay, is responsible for deals with American networks such as  NBC. International Director of US cable operator TCI, Adam Singer - son  of former BBC Director-General Aubrey Singer - has also been  responsible for a number of recent big deals between the BBC and TCI's British  subsidiary Flextech.  

Head of BBC Comedy Entertainment is Jon Plowman. He is responsible  for "alternative comedian" Ben Elton's Thin Blue Line, a person  who likes being interviewed in th "respectable" Jewish Chronicle.

Jews in prominent positions in BBC regional TV include Rod Natkiel,  Head of Network TV at BBC Midlands and East, and Roy Saatchi, Head of  Local Programmes at BBC North.

The host of lower level functionaries who implement the wishes of the media  masters in such stations also includes a vastly disproportionate number of  Jews, such as Geoffrey Goodman, who broadcasts on BBC Current Affairs  and LBC/IRN- BBC TV's legal correspondent Joshua Rosenberg. Naomi  Goldman is not only a Producer on Newsnight, but is also a member of the  Jewish Socialist Group. Another militant Zionist in BBC is writer and  broadcaster Lisa Jardine.


***

Channel 4

  

 The Chief Executive of Channel 4 is Michael Grade, who  succeeded its creator Jeremy Isaacs. Grade previously controlled  LWT and BBC l and 2. He has been a director of First Leisure  Entertainment since 1991. This massive company was formerly headed by  Grade's uncle, the late Lord Bernard Delfont and includes  300 cinemas, eight theatres, hotels, restaurants and record divisions.  Grade's father, semi-retired TV magnate Lew Grade is still  Chairman of The Grade Co. and a director of Euro-Disney. The endless diet of filth and perversion which Channel 4 feeds to the  public has earned Michael Grade the sobriquet Britain's  "pornographer-in-chief". In March, 1996, he was also widely criticised  after his brainchild The Girlie Show ran an episode which clearly  encouraged shoplifting. "Why do we allow this millionaire to incite  theft?" asked veteran columnist Paul Johnson.     
   Britain's "pornographer-in-chief", Channel 4 boss  Michael Grade with his TV mogul uncle  Lew

Managing  Director of Channel Four International Ltd and Director of Acquisitions at C 4  is Colin Leventhal. This busy man's acquisitions for the channel have  included such American shows as Roseanne and The Cosby Show  which are produced by Caryn Mandabach's Carsey Werner company.  Leventhal has also developed a close relationship with Nickelodeon, the  subsidiary of Sumner Redstone's Viacom Inc.  

The next time you have the misfortune to see the disgusting pieces of  decadence which so often pass as "plays" on Channel 4, you should direct your  complaint to the channel's Head of Drama, David Aukin, or the Senior  Commissioning Editor for Drama, Peter Ansorge, although the latter  spoke out strongly in favour of the sympathetic depiction of incest on the  soap Brookside at peak family viewing time. Ansorge said that he  expected to be attacked for the storyline and condemned the "right-wing  lobbies" which express widespread public disquiet about the way in which all  the soaps in British broadcasting - with the exception as we go to press of  Coronation Street - have been turned into promotional vehicles for  sexual deviancy.

If, on the other hand, you are offended by the extreme "liberal" tone and  content of Channel Four News, reflect on the fact that the News Editor since  March 1996 has been Sara Nathan, supported by Elinar Goodman.  While Jon Snow, the extremist liberal Channel Four newscaster is not Jewish,  he has made his sympathies clear by joining Jewish journalists in addressing  a Jewish Chronicle sponsored meeting on ethics in journalism.

Channel 4's youth programme production company, Planet 24, has, according  to the Jewish Chronicle "an uncanny knack of fronting its popular  Channel 4 programmes with blondish Jewish women." These include Dani  Behr playing a leading role on The Word and Surf Polatoes  and Gabi Roslin of the Big Breakfast and the Gabi Roslin  Show.

Among the many lesser players involved in the never-ending stream of  productions from Channel 4 are Michael and Martin Myers, the  distributors who run the First Independent company; Stephanie Calman,  who is the scriptwriter for the sitcom Dressing for Breakfast; the  viciously anti-British comedian Mark Thomas, and Alexi Sayle,  who says that since he is Jewish, so are all his characters ..

A number of Channel 4 programmes are produced by Philip Clarke's  Diverse Production company. These include Diverse Reports, The Hello  Girls and Dual Balls, a "comedy" by Dan Zeff.

Clarke has now received funding from the BBC for a new talent project and  is currently scouring the UK's universities for new pundits who could appear  in a planned BBC 2 heavyweight discussion programme.


***

ITV

The Independent Television Commission is the regulatory body which  overseas the whole of the ITV network. Its Director is Jude Goffee and  its senior sponsorship and advertising officer is Eve Salomon. The  Network Director of ITV is Marcus Plantin, who was instrumental in  appointing Claudia Rosencrantz as ITV ' s Controller of Entertainment.  

  
  Media group MAI owns two ITV franchises (Anglia and Meridian); a 5  per cent stake in ITN and a 29 per cent stake in Channel Five. A driving  force in the newly formed MAI/ United News and Media giant is Lord  Hollick
, a Labour peer with close links with Hambros Bank, of which  he is a long-standing Director. Hollick has orchestrated MAI ' s rapid  growth in media interests since 1990. He is a great admirer of  Michael Eisner's Disney empire and wants to be one of the new  breed of "lifestyle suppliers" - an all-encompassing media brand which  gives you your TV, radio, newspapers, house, books, music, holidays,  theme park thrills and films (and, as a consequence, shapes your  political opinions).     
   Lord Hollick - plays a big role in  ITV
To  this end, MAI has established close links with the second largest "American"  megamedia corporation, Time Warner Inc., whose Chairman is Gerald  Levin, and its subsidiary HBO, whose Vice President is Charles  Schreger. One of the first deals on the agenda is a plan to build a movie  theme park on the outskirts of London. A senior director of MAI's Anglia TV  subsidiary is film executive David Puttnam, best known for his  Chariots of Fire, which dwelt at length on the "anti-Semitism"  encountered by a Cambridge athlete early this century. Such problems certainly  do not seem to have held back Mr. Puttnam, whose many interests include  being a director of the Australian feature producer Village Roadshow Pictures,  which is partly owned by MAI. Anglia's Director of Programmes is Graham  Creelman. MAI's United News section is headed by Chief Executive  Stephen Grabiner.

The pivotal position in ITN's influential news coverage is held by  Robert Elias, Programme Editor of News at Ten, while the power  to decide what gets airtime at LBC rests with its Controller of Programmes,  Charles Golding.


***

Carlton Communications

  

 Carlton is a major force in the ITN network with assets including  Carlton TV and Central TV; a 20 per cent stake in ITN; Meridian TV and  GMTV, and a 50 per cent stake in London News Network. It has a £ 1.6  billion turnover, recording pre-tax profits of almost £ 250 million in  1995, and has significant assets in the Asian sub-continent. Carlton's Chairman is Michael Green, who is also Director of  Independent Television News, Central Independent Television and GMTV. It  was Green who, with the Saatchi brothers, masterminded the  fierce lobbying campaign which persuaded the Government to sacrifice the  independence of ITV's 14 regional stations in 1993. Green, who is  related by marriage to Lords Wolfson and Young, was quoted  in the Jewish Chronicle of 17.11.95 as declaring that: "I am  very aware of being Jewish."     

  Carlton TV´s Michael  Green
Although  his current affairs programmes enjoy prying into the lives of others, Green  himself is very publicity-shy; when a girlfriend left him, his reported  warning was: "If you ever write a word about me, 1'11 break every bone in  your body." During Green's negotiations to buy Technicolor (UK), he  was helped by Jarvis Astaire, who lives with Green's ex-mother-in-law,  Lady Wolfson. Astaire himself is a former associate of Ladbroke pools  magnate Cyril Stein.  

Carlton's head of sponsorship is David Prosser, who is the  co-ordinator of the ITV lobby pressing for the abolition of laws which  effectively outlaw sponsors which are closely related to the editorial content  of programmes. Richard Simons is the company's Head of Features, while  the Managing Director of Carlton Select, the former Selec cable TV channel  recently bought up by Carlton, is Janet Goldsmith. The political agenda  of Carlton was summed up by the company´s decision to send its documentary on  one of Oskar Schindler's 'survivors' to 1,000 London secondary schools. The  pro-Zionist bias of children's and youth programmes at Carlton is the  responsibility of this sector's Controller Michael Forte.

The latest acquisition in Carlton's drive for ever-greater influence is  Westcountry Television, one of the last privately owned ITV franchises.  Another strong bidder for the company was David Asper's CanWest  broadcasting group, so it seems the vendors, which included South West Water  and Brittany Ferries, had a choice of "any new owner you like, as long as he's  one of us."


***

Granada Group

Carlton's power in "independent" television is rivalled only by  the Granada Group, which is worth around £ 6.2 billion and owns two ITV  franchises: Granada TV and London Weekend Television. It also has a 20 per  cent stake in ITN and Yorkshire Tyne Tees TV (with Lazards merchantbank); a  half-share in London News Network, and an 11 per cent stake in BSkyB, in  partnership with which it has set up Granada Sky Broadcasting (GSkyB), a joint  cable and satellite venture which launched seven new channels on 1st October  1996. BSkyB in turn has stakes in the "adults-only" Playboy Channel. Among  Granada's satellite channels is Granada Talk TV, which includes an afternoon  teen show, F2F, which is presented by Sacha Baron Cohen.  

Granada was founded by Sidney and Cecil Bernstein.  Alexander Bernstein was the long-standing Chairman until he went into  semi-retirement in March 1996 while retaining his interest and influence. The  newly created Granada Media Group (GMG) is controlled by three men. The  Chairman, Granada's Chief Executive, Charles Allen, is not thought to be a  Jew, but his two colleagues at the top most definitely are.

  
  Duncan Lewis
is the Chief Executive of the Granada Media  Group; Chief Executive of Granada TV, and Chief Executive of London  Weekend Television. Lewis was formerly marketing director at BT, where  he initiated the nauseating Jewish grandmother adverts starring actress  and sponsor of the Zionist-controlled front organisation, the Anti-Nazi  League, Maureen Lipman. Until April 1996 Lewis was head of  Mercury Communications and, according to the Evening Standard of  22.5.96, he is now heading a group of finance houses seeking to take  over Mercury. He is backed by Warburg Pincus, the "American" firm which  is already a key investor in the British cable and television industry  (including Channel Five). City sources say that Granada's keeness to  link up with Mercury is based on the conviction that the communications  and entertainment businesses are set for further convergence.     
   Chief Executive of the Granada Group, Duncan  Lewis
The  third key figure at Granada is Steve Morrison. He is the chief  Operating Officer of GMG; Deputy Chief Executive of Granada TV, Managing  Director of LWT and head of Granada's sales operation Laser. On his way to the  top, according to the Jewish Chronicle of 1.9.95, Morrison was Director  of Programmes and Managing Director of Granada TV. His replacements in these  last two jobs are Peter Salmon and Andrea Wonfor respectively.  Commercial Director at LWT and GMTV is Kate Stross, and Controller of  regional programmes at LWT is Simon Shaps.

In October 1995 Granada launched British Independent Television Enterprises  (BRITE), which involved the merger of the sales arms of Granada TV, LWT and  Yorkshire Tyne Tees TV. The Managing Director of this sales giant is Nadine  Nohr.

One of Granada's leading functionaries is the scriptwriter and producer  Kay Mellor, a self-confessed feminist responsbile for the "acclaimed"  ITV series Band of Gold. Another Granada regular is Paul Marcus,  owner of Marlow Films and producer of Granada's Prime Suspect.

Controller of Arts at LWT is Melvyn Bragg.

Although he describes himself as a "Christian", Bragg is extremely  pro-Jewish and told the Jewish Chronicle of 5.4.96 that he views Israel  as his "spiritual home". Since this interview came after extensive coverage of  the brutal Israeli supression of the Palestinian Intifada, with soldiers  dynamiting Arab homes if one member of the family is caught throwing stones,  shooting dead unarmed schoolchildren and burying teenagers alive with  bulldozers, this comment tells us a great deal about the mentality of this  sickening "liberal" and the chattering classes who regard him as their arbiter  of artistic good taste.


***

Pearson TV

Pearson TV is another significant part of the ITV network, owning  as it does Thames Television. Pearson TV Chairman Greg Dyke is a Gentile, but  he is another TV mogul who looks to Disney Chairman Michael Eisner as a  role model. Pearson TV is partly-owned by Lazards Bank and has a long-term  production relationship with the third largest "American" megamedia group,  Sumner Redstone's Viacom Inc.  

In any case, the day-to-day running of Pearson Broadcasting is more the  preserve of its Managing Director, Tony Cohen, who has been tipped as a  future successor to Dyke as Chairman. His fellow directors include Sir Paul  Fox, a past controller of BBC 1 and Chairman of ITN from 1986 to 1988, who  is also a director of Satellite Information Services.. With Scimitar Films  Ltd.´s Chairman, Michael Winner, and Jeremy Isaacs, Fox  was part of the 1988 Committee which was formed to fight proposals included in  the Obscene Publications Bill in response to public concern over the  ever-declining standards on display in the mass media. Other directors at  Thames include Harold Mourgue and Sir Claus Moser, who is also a  former Vice Chairman of N. M. Rothschild merchant bank.

Pearson TV has a quarter-share in Channel Five and a 15 per cent stake in  UK Gold, whose Chief Executive is Bruce Steinberg. The global reach of  the Pearson operation extends as far as TV India, in which the company has a  joint share in partnership with its superficial rivals Carlton Communications  and the investment bank Schroders.

It is only fair to point out that the parent Pearson conglomerate is owned  mainly by the aristocratic Cowdray family. Chairman Lord Blakenham is seen in  the City as having a board dominated by Old Etonians, although Reuben  Mark is not a member of that particular minority group. Since their  interest in broadcasting is in the money rather than the message, Pearson has  recently sold off stakes in BSSkyB and Yorkshire Tyne Tees.

Financial journalists are speculating that the company may sell off its TV  division altogether, in which case it wouldn't require a crystal ball to  predict the kind of people who would be favourites to take it over!


***

Channel Five

The winning syndicate for the licence for this new channel  includes several of the supposed "rivals" whose Jewish links have already been  noted. These include MAI, Pearson and the US-based Warburg Pincus. Their  successful application promised "presenters whose faces, voices, ages and  regional and ethnic backgrounds reflect the diversity of Britain in 1996." We  won't be able to say we weren't warned! Former BBC 1 Scheduler David  Berg is now Controller of Planning and Organisation at C 5, while the  Controller of news, current affairs and documentaries is Tim  Gardam.   
  The real power at Channel 5, in any case, is its Chief Executive,  David Elstein
. According to the Jewish Chronicle of  January 3rd, 1997, Elstein has a "vast executive and programme-making  background with most of Britain's major networks." Discussing the kind of programmes which the new channel would carry,  Elstein told the Jewish Chronicle that:
"There are a lot of very vocal Jewish thinkers and  writers around, not necessarily representing Jewish religious belief.   "You don't expect an awful lot of Yom Kippur services to turn up  in the work of people like Howard Jacobson and Harold Pinter. But you  are aware that they are coming from a background which is influenced  by Jewish life."

    

  David Elstein, Chief Executive of  Channel  5

***

Cable and Satellite Channels

In addition to the Jewish presence in the rapidly expanding fields  of cable and satellite TV already notead, James Ackerman works as the  newly appointed Director of multichannel covetures. As well as his already  noted position as head of Britain's second biggest satellite channel UK Gold,  former MTV high-flier Bruce Steinberg is also Chief Executive of the  women's channel UK Living, with an audience fast approaching three million  every week.  

Julian Aston is Managing Director of Channel One, which at present  supplies cable TV to around 300,000 homes in London. He is assisted by his  friend Michael Rosenblum, who has been described by the Jewish  Chronicle as "the American video journalism guru".

The General Manager of Flextech TV's The Children's Channel (TCC)  cable/satellite operation is Franklin Getchell. TCC's Chief Executive  is Richard Wolfe and its Senior Series Producer is leading US teenshow  producer Mitchell Kriegman, whose work includes the programme Sesame  Street. Flextech owns the satellite channel Bravo, whose General Manager  Yonni Cohen moved to Polygram last year, with Broadcast magazine  suggesting that his temporarily vacant post would be filled by  Getchell. The new Head of Programming at Bravo is Mark Deitch,  formerly BBC 1's Editor of Acquired Output. Flextech TV also owns the Family  Channel and manages TLC and the Discovery Channel .

Of all the new channels aimed at children and young people, the most  subversive has to be MTV Europe. This is a subsidiary of Sumner  Redstone's Viacom UK, as are VH-I; the Paramount Channel; the Sci-Fi  Channel; the Blockbuster video chain and, as we have already seen, Nickleodeon  TV. Paramount Pictures UK is headed by Danton Rissner, while the  Managing Director of the Sci-Fi Channel is David Woodman. The President  and Business Director of MTV Europe is Peter Einstein, backed up by  Senior Vice Presidents Gil Aronow and Boris Katz. Through his  MTV empire, Redstone and his Chief Operating Officer Mark Rosenthal  offer Beavis and Butthead as teenage role models and pump their  narrow views and music-clad propaganda into 210 million homes in 71 countries.  MTV has been accurately described as the dominant cultural (sic!) influence on  teenagers around the world.

In September 1995 MTV Europe was fined a total of £ 60,000 for two  programmes dealing with under-age sex which even the ITC described as  "smutty". Einstein protested that he had not seen any difference in the  levels of taste and decency in the eight years that the channel had been on  the air. Indeed!

Another satellite and cable channel aimed at youngsters is The Box-Music  TV, whose Programme Director is Liz Laskowski. The UK satellite Warner  Channel is the work of Jeffrey Schlesinger, President of Warner Bros  International Television. Raymond Jaffe is the Director of Publicity  and Promotion at Sky TV.

The satellite news services are also firmly in the usual hands. Reuters TV  Executive Editor is David Feingold and its Managing Director is  David Kogan (who also oversees London Radio), while head of its  newsgathering operation at Sky News is Malcolm Switzer. Meanwhile  David Feingold is chief of the London bureau of Cable News  International (CNN)-now part of Gerald Levin's Time Warner  Corporation-and as such is answerable only to the Managing Director of CNN  International, Randy Freedman.

UKTV was one of the companies which submitted unsuccessful bids for Channel  5. In spite of this rebuff its owner, Canadian Jewish media mogul David  Asper is still very keen to increase his control within the British media.  His stated aim is to see the UK move towards Canada and the US in terms of an  increase in commercial TV stations and cable TV penetration. UKTV is at  present just a small part of the Asper family's Can West Global  Communications, which also has interests in Canada, Australia, New Zealand and  Chile. While his father sits on the governing board of Jerusalem's Hebrew  University, Asper describes himself as a "cultural rather than  religious Jew".

Another big company seeking to extend its grip to this side of the Atlantic  is Polygram Filmed Entertainment. Yoni Cohen was appointed Vice  President of Television and Broadcasting at PFI in July 1996 to oversee the  launch of Polygram's new international TV network.


***

Radio

The single most powerful man in British radio is acting Manager of  BBC Network Radio, Michael (John) Green. His permanent replacement is  tipped to be Jenny Abramsky, the former editor of The World at One  and Today, who is at present Controller not only of Radio Five  Live, but also 24-hour UK news, BBC World, Ceefax, and Multimedia Services. As  head of Drama at BBC Network Radio is Caroline Raphael. She was also  editor of Drama, Features and Youth Programmes on Radio 5. According to the  Jewish Chronicle, Miss Raphael admits to having a strong Jewish  identity.  

The millions of listeners who are now resigned to hearing ludicrous  outbursts of "political correctness" every time they tune in to a BBC radio  station should listen carefully to the names of producers and similar  highlevel functionaries listed at the end of such offerings. It cannot be  denied that a disproportionate number are Jews. These include senior BBC  producers Daniel Snowman and Suzanne Levy, who was, for example,  responsible for Radio 4's hysterical "Holocaust" propaganda piece 20/20-a  view of the century.

46 per cent of Talk Radio UK is controlled by Peter Clark, owner of  Media Ventures International. Clark, who has strong links with the  Labour Party, was until recently acting Head of Talk Radio, whose other  shareholders are Hambros Bank, Luxembourg-based media group CLT and Can West  boss David Asper, who owns 24.5 per cent of the company. Many of this  cheap, tacky and sleazy station's presenters are Jewish, including Nancy  Roberts, Garry Jacobs, Jonny Gould, Janet Gershlick and Vanessa Feltz.  Clark's other interests include a 10 per cent stake in Teletext, ownership  of Circle Communications and a 40 per cent stake in Brian Eastman's  drama production operation Carnival Films.

The strongly pro-Jewish Associated Newspapers group owns large chunks of  the "independent" radio group GWR and Classic FM, where it has installed  John Spearman as Chief Executive. Noteworthy in independent radio are  such luminaries as the Chief Executive of EMAO Radio Tim Schoonmaker,  who controls commercial radio in the North-east, and Roberta Aarons,  who is Head of Production at SSVC, which provides TV and radio services for  the MOD.

Lynne Franks is the founder of Radio Viva, the UK' s first  "wimmin's" radio station. She told the Jewish Chronicle: "I enjoy  being Jewish in a cultural sense and love being with other Jewish women."  

As is the case with TV and films, Jews are in prominent and powerful  positions in the regulatory institutions of independent radio. Tony Stoller  is Chief Executive of the Radio Authority, while Yvonne Kintoff is  Managing Director of the Radio Advertising Clearing Centre.


Who controls the entertainment?

While TV and radio dominate our perception of current affairs, the  cinema and pop music also play a very strong role in changing cultural values.  A film in which a heart-throb actor portrays a character with a traditionally  frowned upon behavioural or character defect - will help to persuade large  numbers of viewers that such behaviour is, after all, acceptable, even  fashionable.  

Such a message put out in a political debate or by a campaigning group,  would be rejected by all normal people; but conveyed as a subtle message in a  host of films or pop songs, it is accepted at a subliminal level by many  viewers.
 

 

***

Cinema, Music & Entertainment

As with the broadcasting media, the "British" film industry  includes a vastly disproportionate number of Jews, both among the major  producers and in its regulatory bodies. The creator and head of the British  Film Commission is Sidney Samuelson, who is also a trustee of BAFTA  (British Film and Television Arts) and Chairman of its management committee.  Knighted by John Major in June 1995, he is a great admirer of Steven  Spielberg and his mendacious propaganda film Schindler 's List. Sir  Sidney is also the President of the Samuelson Group plc, which, according  to the Jewish Chronicle of 23.6.95, is the world's largest film, TV and  audio-visual equipment organisation.  

As Chief Executive and Director of the British Board of Film  Classification, James Ferman holds the key regulatory position in the  British film industry . As such he has been widely criticised for the board' s  ultra-liberal judgements. In 1995, for example, only two of the 364 films  considered by the BBFC were cut to reduce sexual violence. Elected local  councillors and members of the public, who accused Ferman and his board of  being irresponsible, were attacked as culturally illiterate and  "provincial".
 

Meanwhile, former Channel Four boss Jeremy Isaacs has been very  influential as a Governor of the British Film Institute since 1979. Keeping an  eye out for rising stars and potential dissidents in the next generation of  production staff is the Chairman of the National Film and TV School, David  Puttnam.
 

Also in a position to give a helping hand to deserving would-be movie  moguls is Baron Joel Barnett, the former Labour Cabinet minister who  has been the Chairman of British Screen Finance Ltd since 1980, as well as  having served as Vice Chairman of the BBC Board of Governors from 1986 to  1993.
 

 

***

Chrysalis Group

The Chief Executive of Crysalis Visual Entertainment is Michael  Pilsworth. CVE' s portfolio of "independent" film producers includes Red  Rooster Film & TV, and Watchmaker Productions. Chrysalis is close to  overtaking Thames TV as the top UK independent producer.  

In addition to his other powerful positions noted earlier, David  Puttnam is a Chrysalis director. He is also Chairman of the Enigma film  company, which has close ties with Gerald Levin's Time Warner  conglomorate and BSkyB. Puttnam is a close friend of Edgar Bronfman  Jr. - owner of the massive MCA entertainment group and Universal Studios -  and spent three years as Chairman and Chief Executive at Columbia Pictures. In  addition to all this, Puttnam is Chairman of International Television  Enterprises Ltd. He produced the Labour Party's 1992 election broadcast and is  a regular at Labour fundraising events, as well as being at the forefront of  Labour's thinking on the information superhighway.
 

 

***

Polygram

  
  The President and Chief Executive of the £ 5.5 billion Polygram  global entertainment group is Alain Levy
, former head of CBS  France. In January 1995, Polygram paid 100 million pounds for Lord  Grade's old company ITC Entertainment. The expanded Polygram Films  entertainment subsidiary is headed by Michael Kuhn under whose  guidance it produced the highly successful but Four Weddings and a  Funeral and Priscilla - Queen of the Desert.     
   Alain Levy: Polygram  boss
Polygram  International Music is also expanding, with its boss David Hockman  recently snapping up leading rap label Def Jam.  

 

***

Rank Organisation plc.

Chairman of the Rank Organisation, with major worldwide interests  in leisure and entertainment and UK assets including the Odeon cinema chain,  Mecca Leisure, the Hard Rock Cafe chain and Pinewood Studios, is Sir Leslie  Fletcher. Managing Director of Rank Amusements Ltd. is J. Cohen.  

Rank has close ties with MCA, with which it jointly owns Universal Studios.  MCA is in turn part of Edgar J. Bronfman Jr's Seagram empire.  Bronfman, President of the World Jewish Congress, is one of the world's  most powerful Zionists and backs a number of shadowy, but influential,  organisations which are constantly on the lookout for possible threats to  Jewish identity and cohesion.
 

The London-based MCA Records is managed by Steve Wolfe and MCA Music  Entertainment International has Meir Malinsky as Senior  Executive.
 

 
 

***  


RCA Records

The same phenomenon may be seen at RCA Records, whose artists  include the muchhyped "supergroup" Take That. RCA's Managing Director  is Hugh Goldsmith; the company's Head of Artistic Development is  David Joseph, and the International Director is Nancy Farbman.  

 

***

Sony Corporation

While Sony would no doubt be regarded by most people as a Japanese  company, the truth is that the decisions - which acts it signs or doesn't  sign, who is to be hyped to the top of the charts and what messages they  should put across to the owners of their Japanese-made electrical goods - are  made by Jews. Paul Burger is the Chairman and Chief Executive of Sony  Entertainment (UK), which includes the Sony record label. Burger, whose  major artists include Michael Jackson, is also Chairman of "The Brit Awards"  which is produced by Michael Gerrie. Senior Vice Presidents and  Executives at Sony UK include Jonathan Sternberg, Gerhard Blum and  Sara Silver.  

 

***

Thorn-EMI

This is another one of the interlocked global media corporations  with heavy Jewish involvement. Its Directors include Sir Graham Day and  H. Einsmann. The Senior Vice President of EMI Music Worldwide is  Charles Diamont and the Managing Director is Michelle Burger.  Vice President of EMl's International Media Division is Jeremy Silver.  

 

***

Warner Chappel Music Ltd.

The London-based music subsidiary of the Time-Warner Corporation,  this operation too has a Jewish Managing Director - R. Godfrey-Kess.  

 

***

Less well-known companies

Many smaller companies with less well-known names also play an  important part in determining the flavour of popular music and film  entertainment. The Managing Directors of the One World Entertainment music  company, of Vision Music Entertainment and of record distributor Entertainment  UK are, respectively, Alan Bellman, Dan Reedman and Richard  Cowan.   
  Robert Earl
is founder of President Entertainments and owner  of the movie-theme restaurant Planet Hollywood. For five years, Earl  was President of Hard Rock Cafe International, and he also helped  produce the semi-pornographic fim Dirty Weekend with his close  friend film producer Michael Winner and authoress Helen  Zahavi.     
   Robert Earl - junk food, junk  films
Marshall's  Communications Group is chaired by Mike Isaacson, who is also Executive  Producer of its subsidiary company, Film Crest. Mentorn Films is run by Tom  Gutteridge; Blue Heaven Productions is headed by Neil Zeiger, and  the very English sounding Stonehenge Productions is in fact controlled by  Peter Kosminsky, who has close ties with MAI Productions.  

Media Productions was launched in 1993 as the first film and television  financing and sales outfit to be created under the Business Expansion Scheme,  and quickly achieved success with its low-budget hit, Leon the Pig Farmer  - Leon being an orthodox Jew. Its Directors are Stephen Margolis  and David Altschuler, who is also Director of feature film  production company Cavalier Features, and co-founder of National Leasing and  Finance, a company which arranges finance for deals involving past film  titles.
 

The power to decide which films are bought or put back into circulation has  a very significant behind-the-scenes influence on the kind of films which get  made in the first place. The UK's largest privately-owned media buying  concern, TMB, is headed by Chairman and Chief Executive Alan Rich, and  has four Jewish directors.
 

  

 The Ministry of Sound "rave" nightclub empire is run by James  Palumbo. His Managing Director is Mark Rodol. In the months  before the 1997 general election, James Palumbo helped to  organise the Labour Party's appeal to young people, and ran a  well-financed campaign. He also gave the unlimited free use of a  chaffeur-driven silver Rover to Labour's media staff at Millbank Tower.  It was promptly commandeered by Peter Mandelson, the party's  chief election planner and Tony Blair's eminence grise, although the  disco-dancing bachelor's "aide", Benjamin Wegg-Prosser,  maintained that "Peter is not the only person who uses it".     

   James Palumbo - junk music, junk  politics
  
  

  

   M&G Records boss, Michael Levy. Tony  Blair's chief  fundraiser


Who controls the advertising?

The power of the purse is nowhere more apparent than in the field  of advertising, whose magnates not only decide what images are used to promote  particular products and ideas, but also have a great deal of influence over  where vast corporate advertising budgets are spent. Their ability to determine  which channels, magazines and newspapers are used - or not used - for major  advertising campaigns gives such individuals an immense amount of influence  over the producers and editors of supposedly independent media operations.  

Companies placing advertisements also have a great deal of "clout" over the  media. There have been a number of instances when the big High Street retail  chains - another area dominated by Jews, but outside the scope of this survey  - has been used to persuade Gentile newspaper owners and editors to toe the  line. As far back as the 1930s, for example, the threat of a Jewish  advertising boycott forced Lord Rothermere to stop articles in support of Sir  Oswald Mosley appearing in his Daily Mail. More recently, similar  threats have been brought to bear against a medical magazine for carrying  articles critical of Israeli treatment of Palestinians, and against the  Sunday Times, which was persuaded to break its contract with historian  David Irving to translate its Goebbels Diaries extracts.
 

And one shouldn´t forget that in Japan the popular Japanese magazine  Marco Polo was forced to close down by an international advertising  boycott organised by Zionists, after carrying an article pointing out many of  the glaring flaws in the "Six Million Gassed Jews" propaganda story.
 

 

***


  
  The world's largest advertising and marketing group, WPP, is based in  London and headed by its multi-millionaire Chief Executive Martin  Sorell
, formerly Advertising Director with 1980s advertising giant  Saatchi and Saatchi. Maurice Saatchi now runs the  Megalomedia Group, whose non-advertising interests include a 10 per cent  stake in The Multimedia Corporation, the producer of CD Roms such as 3d  Atlas, cybercafes and computer software. Other shareholders include the  boss's wife, novelist Josephine Hart, his brother Charles  Saatchi and Lord (Jacob) Rothschild's RIT Capital Partners.  Megalomedia owns the digital film and television studio FrameStore,  which produces film titles and special effects. Says Chairman  Saatchi: "We believe that digitalisation and computer  technology will continue to play an increasingly fundamental role in  media. We are now well placed to capitalise on the commercial potential  offered by such a dynamic sector."     
   Charles and Maurice Saatchi  
A  bizaare feature in the Evening Standard early in January 1995 describes  Tony Kaye as "one of Britain's, and America's, leading directors of  television adverts and a man whose eye-catchingly unorthodox style has made  him a legend in his business". The story arose from a classified  advertisement which Kaye had placed in the Cars for Sale section of the  paper two days before Christmas. The full text of the advert read: "JEWISH CAR  FOR SALE.. Four telephones and one fax machine. £ 1.3 Million. Ring Tony Kaye  on 0101-310-720-3613." He also placed the advert in the Sunday Times,  but within a few days was shocked to be on the receiving end of a "deluge" of  abusive and threatening telephone calls from Jews who thought it was  anti-Semitic. "There were some horrible messages on my answering  machine", including death threats, he told the Standard. As a  matter of fact he did have a nearly new Lincoln executive-series limousine for  sale at the price mentioned, and it did come complete with four phone lines  and a fax, and its American registration plate did read "Jewish" because, as  Mr. Kaye was at pains to point out, he is Jewish "and very proud of  it".  

Tony Kaye got his first big break working with Saatchi &  Saatchi and went on to win 13 "Pencils" (the ad world's equivalent of  Oscars) in six years. His television adverts included British Rail's  chess-playing rabbi and the penguin, the children dancing around Lionel Bart  for Abbey National and the sado-masochistic and nightmarish images used in  Dunlop commercials.

 


Who controls what we read?


Although the printed word is no longer as powerful as it once was,  and although the broadcasting media are now the most important factor in  shaping general popular attitudes, the owners, editors and journalists of  national newspapers still have immense power. In particular, it is the  national newspapers which decide the issues on which elections will, and will  not, be fought. Press coverage is still the key factor which makes or breaks  politicians, and which sets the parameters of "acceptable" political thought.  The national newspapers have long been termed the "Fourth Estate", but this  even this phrase under-estimates their power. It is in truth no exagerration  to say that whoever controls the press controls the political direction of the  nation.  

The Jewish presence in the press is not as all-pervading as it is in the  broadcast media. But such is the cowardice of the vast majority of the  intellectual prostitutes known as journalists, that it seems that Organised  Jewry is able to impose its line on the British press by rather more remote  control than in the case of television. Having said which, the number of Jews  in key positions in the tangled web of newspaper ownership and production is  still out of all proportion to their numbers in the British population as a  whole.
 

The same can be said of publishing generally, with the additional factor  that many publishing houses are owned by Jewish-owned companies based in the  USA.

 

***

The Press



Associated Newspapers

As well as owning the Daily Mail and London Evening  Standard, Associated Newspapers has a one-fifth stake in the TV news  company ITN, owns 20 per cent of the ITV company Westcountry TV, 14 per cent  of Selec TV and nearly half of Teletext.  

  
  One of Associated Newspapers´ major players is Stewart Steven  
- real name Stefan Gustaf Cohen. Having come to Britain in  1941 as a six-year-old refugee, Steven was appointed Assistant  Editor of the Daily Mail in 1972, going on to edit the Mail on  Sunday in 1981, before becoming editor of the Evening  Standard. He is a Director of Associated Newspapers Holdings Ltd,  Mail Newspapers plc., and The Mail on Sunday. Steven  boasts of his influence on the British Government that "every  member of the Government knows me by my Christian (sic)  name". The Managing Director and Managing Editor of the Daily Mail  are Guy Zitter and Lawrence Sear, while the editor of the  Mail on Sunday is Jonathan Holborrow. A study of a  randomly chosen day's issue of the Mail suggests that Jews make  up nearly a third of its journalists (excluding writers for the  politically irrelevant sports pages, who are invariably Gentiles) -  including Middle East specialist Paul Harris, Geoffrey Levy, Richard  Kay, Jonathan Margolis, Sam Harris, Sarah Ebner and Gaby  Hinsiff.     
   Stewart Steven of Associated  Newspapers
Anne  Applebaum is Associate Editor of the London Evening Standard, as  well as writing regularly for the Daily Mail and Sunday  Telegraph. When Evening Standard columnist Matthew Norman  criticised Tory Home Secretary Michael Howard for agreeing to  legislation "that would have deprived his father of sanctuary in  Britain", he did so in such extreme terms that Gerald Jacobs was  moved to write a piece in the Jewish Chronicle criticising Jewish  hypersensitivity and the "psychological condition" which "sees any public  criticism of Jews by Jews as fuel for gentile scorn and anti-Semitism. That  way real madness lies".

Another Evening Standard reporter, Mark Honigsbaum, penned a  remarkably indiscreet article for the paper's "London Life" feature on 21st  January, 1992. Headlined "The TV Clique", its sub-heading told readers  that:


"David was at school with Michael who plays snooker with  Charles who knows Alan who is a friend of Michael. Together these five men  form a powerful group who have a massive influence on what you will be  watching on television today."

The five referred to are, of course, David Elstein, Michael Grade,  Charles Saatchi, Alan Yentob and Michael Green.

  
  Another Associated bigwig is Clive Wolman
, founder and  editor-in-chief of the weekly magazine London Financial News and  formerly editor of the Mail on Sunday City edition. Wolman  cut his journalistic teeth editing the Oxford University magazine  Isis, before spending two years in Israel working on the  Jerusalem Post. Among the backers of Wolman's venture are  his longstanding friend Anthony Julius - the Princess of Wales's  lawyer and author of a vicious attack on the great poet T.S. Eliot, whom  he regards as "anti-Semitic"- and Lawrence Lever, financial  columnist at the Mail on Sunday. At a Jewish  Chronicle-sponsored meeting in March 1996, Lever spoke of the  personal unease with which he sometimes approached reporting on Jewish  businessmen who had acted illegally or unethically.     
   Clive Wolman. Former City Editor of  the Mail on Sunday, now runs the London Financial  News
The  new magazine - aimed at stockbrokers, fundmanagers, corporate financiers and  traders - is distributed on the Internet by the on-line business information  company, MAID, whose Chief Executive is Dan Wagner. A £ 500,000 launch  campaign was conducted by publishing director Gary Stern - a Young  Jewish Care leader - who also invested his own capital in the venture.


   

***


News Group International

NGl's assets include the lion's share of BSkyB; Twentieth Century  Fox, and major British newspapers such as The Sun, News of the World; The  Times; The Sunday Times, and the Times Literary and Educational Supplements.  Its Chief Executive, Rupert Murdoch, is usually regarded as a  "Gentile", although he has been described as a "mamzer Jew". His father,  Keith, although only a lowpaid reporter, made a fortuitous marriage to the  daughter of a wealthy Jewish family, Elisabeth Joy Greene. The family  fortune enabled Murdoch Senior to buy himself a knighthood, a radio station  and two Adelaide newspapers, as well as to educate his son at the fashionable  Geelong private school and then to send him to Oxford.  

When his father died and the young Murdoch returned to Australia to take  over the two newspapers. Over the next three years Murdoch plonked down  millions to buy newpapers and radio and TV stations all over Australia. By  1968 Murdoch's media empire was worth £ 46 million. His buying spree continued  throughout the 1970s, as he set up in Britain and then the United States. With  his move into satellite TV and film studios, the last few years have seen  Murdoch establish his influence on a truly global scale, with assets of £ 14.3  billion.

  
  This remorseless rise owes something to Murdoch's undoubted knack of  identifying and pandering to the lowest tastes of the public, but far  more important has been the backing of four multi-national mega-money  moguls. Murdoch first started to move in these circles when his father  asked Lord Beaverbrook to train young Rupert in the newspaperbusiness.  Beaverbrookintroduced Murdoch to Harry Oppenheimer
, head of the  massive Anglo-American Corporation and the deBeers diamond and gold  cartel, and Edgar Bronfman. Impressed by the young Murdoch, they  told him to call on them if he ever needed help.     
   Harry Oppenheimer.
One of Murdoch's  fantastically rich financial  backers
Within  a few years Murdoch was acting as the front-man for media buy-ups financed by  Oppenheimer and Bronfman, as well as being helped by the conman Armand  Hammer and the Rothschild empire. This almost limitless financial  backing is the real force behind Murdoch's mercurial rise to control, among  his other media interests, a yearly newspaper circulation of 3.5 billion  copies.

Nor is Murdoch shy of using this enormous power to further his, and his  backers' own political agenda. As far back as 1972, after Australian Labour  Party leader Whitlam had agreed to pursue a 100 per-cent pro-Israeli policy  and to protect Murdoch's media monopoly, the power of that monopoly was used  to run a block-busting campaign which steamrollered Whitlam into power. When  Whitlam promptly reneged on the deal, making overtures to the Arabs and  refusing to grant mining leases to Oppenheimer, Murdoch's media turned  on him as part of the successful campaign to have Whitlam removed from office  and replaced by the fervently pro-Zionist Bob Hawke.

More recently, American media mogul Ted Turner was forced to apologise to  the Anti-Defamation League after likening his rival to the "late Fuehrer",  alleging that, like Hitler, Murdoch uses the media outlets over which he has  control to further his political agenda. Included on that agenda are attacks  on Murdoch's enemies, among which he includes the Germans, the Irish, the  Arabs and anti-Zionists, "the supreme traitors".

In addition to his shadowy backers, a number of the key positions around  the "Dirty Digger" are held by Jews. These include Peter Chernin, who  heads Murdoch's film studio and oversees his TV production, and David  Elstein, Head of Programming at BSkyB until his recent promotion to the  still more powerful post of Chief Executive of C 5. Chief Executive of BSkyB  is Sam Chisholm, while Raymond Jaffe is the Director of  Publicity and Promotion at Sky TV.

The Managing Director of The Sun and News of the World scandal sheets is  A. A. Fischer, while their Managing Editors are William Newman  and Stuart Kuttner respectively. Since becoming Editor of the News of  the World, Wendy Henry has presided over a further degeneration of her  paper, which has to be acknowledged as a remarkable achievement. Her boss  Kuttner has spoken at meetings of the Board of Deputies of British Jews  on the question of sensitisity in the portrayal of Jews and Israel in the  media. The City Editor of the Times is Melvyn Marckus.

In October 1996 seventy Israeli tax inspectors raided the Jerusalem offices  of Murdoch's News Datacom computer software subsidiary. The operation took  place after the issue of a warrant alleging "tax transgressions, tax evasion  and helping others to evade taxes between the years 1989 and 1996 of an amount  of about $ 150 million." Also raided were a factory in Haifa and New Datacom's  lawyers, the eminent firm of Herzog, Fox and Neeman, whose founder was the  former Israeli president, Chaim Herzog. Murdoch's company protested its  innocence and blamed "defamatory" comments in the Israeli media on "a  continuing campaign against the company by former employees who have been sued  in the UK... for defrauding (us) of millions of dollars." Whatever the truth  of this affair, it provides a tantalising glimpse of the behind-the-scenes  connections of the Murdoch empire.


***  


Telegraph Group

The Chairman of The Telegraph plc is Conrad Black. Although  supposedly a Canadian Gentile, Black, who is a member of the steering  committee of the Bilderberg Group, is also a Director of Jerusalem Post  Publications Ltd. Furthermore, not only was his first wife Jewish, but so is  his second, Barbara Amiel. She makes no attempt to hide her extreme  pro-Zionist views, using the columns of the Daily Telegraph to berate  other sections of the media and politicians for what she believes is hostility  to Israel. A particularly outstanding example of Mrs. Black's paranoia  is an article which appeared in the Daily Telegraph of 3.10.96 under  the hysterical heading: "This hatred of Israel is close to fascism." Most  absurdly of all, she referred bitterly to "some Guardian and  Independent commentators who, to put it bluntly, come close to a  genteel fascism akin to the Thirties." Presumably she wasn't thinking of the  Independent 's main columnists Neal Ascherson or David  Aaronovitch. Kindly souls of a more rational disposition can only hope  that she doesn't ever see a copy of this publication!  

The Telegraph plc is in turn 82 per cent owned by the Hollinger Group, on  whose board sits international power-broker Henry Kissinger. Hollinger  also own the Spectator and no fewer than 230 major magazines and  newspapers in the United States.

  
  Managing Director of Telegraph Newspapers is Stephen Grabiner
,  while Directors of the Telegraph include Rupert Hambro,  Group Managing Director of J.O. Hambro Investment Management and a  Director of Harry Oppenheimer's AngloAmerican Corporation; Sir  Martin Jacomb, and Sir Evelyn de Rothschild. The Sunday Telegraph is edited by Dominic Lawson. The  Young Telegraph, the distinctly children's supplement, is edited  by Damian Kelleher, whose deputy is Kitty Melrose.     
   Telegraph boss Stephen  Grabiner


***

Mirror Group


  

 The Daily Mirror and Sunday Mirror were, of course, the  mouth-pieces of the utterly corrupt "refugee" from Czechoslovakia,  Bob Maxwell (real name, Hoch). Having looted his  employees' pension fund in a failed effort to stave off the collapse of  his house-of-cards financial empire, Maxwell finally met a well-deserved  and watery end off the side of his personal yacht. This prominent  Zionist activist was honoured with a burial ceremony in occupied  Palestine, the so-called "Israel"- a ceremony attended by leading  Israeli government officials. The Mirror Group, which is also a major shareholder in the  Independent, was sold off after his death, and is now in the  hands of a shadowy business conglomerate.     
   Robert Maxwell - Jewish media  mogul



***

Other Publications

A long-term key-player in the Observer Trust was the financial  journalist, publisher, and investment wheeler-dealer Sir Stephen (Harry)  Waley-Cohen, who was involved with the upper echelons of this heavyweight  left-of-centre Sunday newspaper, between 1976 and 1981. Nowadays, however,  Sir Stephen is only Chairman of the Jewish Chronicle Trust, and the  Observer is in the more discreet hands of the Guardian Group. This  holding company has directoral links with Hambros merchant bank, whose own  Directors include Lord Hollick, whose United News and Media Group owns  30 regional newspapers in South East England alone, as well as periodicals  such as Exchange & Mart. Hollick is reported as considering selling  off his UPN South East operation in order to concentrate on his regional  newspapers in Yorkshire and the North West.  

  
  The Observer certainly presents no alternative to the prevailing bias  of the rest of the media. Its "expert"' on "anti-Semitism" is Nick  Cohen
, who describes as "admirable" the work of the extreme  Zionist-infiltrated magazine Searchlight, which specialises in  encouraging violent mobs to attack the peaceful and legal meetings of  its opponents. Searchlight, whose sloppy research cost the BBC huge  libel action payouts, a few years ago, is edited by Gerry  Gable.     
   The Observer´s Nick  Cohen
1996  saw the launch of the UK's first all-financial Sunday paper, the Sunday  Business. This was backed by American-based newswire owner Michael  Bloomberg, with Tony Rubython as Editor.


  
  At the opposite end of the social scale of special interest groups is  the Big Issue
, founded on the initiative of Bodyshop owner  Anita Roddick. Speaking to the Jewish Chronicle at the  start of 1996, the Big Issue's Director Lucie Russell, confided  that at least ten of its staff are Jews:

"Jews are attracted to this sort of work - they like to  be active in changing the world."

Many of the glossy magazines which adorn our newsstands do not reveal  the identities of their staff, and detailed research into which holding  companies and publishers own which publications is beyond the scope of  this study. Even a cursory glance, however, reveals a vastly  disproportionate number of Jews involved.     
   Anita Roddick: founded the Big  Issue

  
  Opinion-makers on The Spectator
include Milton Shulman  and Mark Steyn. Samantha Weinberg is Features Editor  at Harpers & Queen. Vogue Editor Alexandra  Shulman also writes a column in the Daily Telegraph, which  she has used to promote clothes designers such as Tommy  Hilfilger. Also busy at Vogue are Picture Editor Isabella  Kullman, Account Manager Rachel Raelevy, Assistant to the  Publishing Director Emma Halpin, and Chairman Daniel  Salem. Contributors include Rhoda Koenig and Nigella  Lawson. Deirdre Vine is Editor of Woman's Journal,  Sarah Bravo is Managing Editor of Ideal Home. Just 17  and More - both widely criticised for publishing explicit and  liberal sex advice for their young readers - have on their respective  staff lists Jews like Piers Wenger and Deborah Selner, and  Tony Cross and Trish Halpin. Deborah Selner is Promotion  Arts Editor on both magazines.     
   Alexandra Shulman. Vogue Editor and  Daily Telegraph columnist  
Felix  Dennis - one of the three defendants in the infamous 1971 Oz obscenity  trial - now publishes many magazines, including the world's most successful  CD-ROM magazine, Blender.

The "up-market" men's G.Q. has among its Contributing Editors  James Bloom, Peter Koenig, David Cohen, Chris Peachment and  Christopher Silvester, while Jo Levin is Fashion Director. A  glance at virtually any newsstand magazine will reveal a similar situation,  with significant Jewish input on publications ranging from Empire movie  magazine to New Woman, Cosmopolilan to Vanity Fair.



PUBLISHING
A detailed examination of the question of who controls the book  publishing houses is another area beyond the scope of this slim study, but a  brief overview reveals much the same situation as with the rest of the mass  media. In addition to its interests noted above, the Pearson Group owns not  only the Financial Times Group and, in partnership with N. M.  Rothschild merchant bank, the rabidly internationalist prophet of the  global economy The Economist magazine. Pearson also owns the major  publishing companies Penguin and Longman. The editor of the Financial  Times, Michael Lambert, addressed a Jewish Care business group  meeting in November 1995. His Assistant Editor is Samuel Brittan.  

The Chief Executive Chairman of the Longman Group is Paula Kahn.  Simon & Schuster is only part of the publishing division of Sumner  Redstone's Viacom empire, which also owns US publishers Prentice Hall and  Pocket Books. Random House, the largest publisher in the USA and a major  player in the UK industry, is owned by Samuel and Donald  Newhouse. Their Advance Publications holding company is worth an estimated  $ 8 billion, and includes 26 daily newspapers, 87 cable TV stations and some  two dozen major magazines, including up-market titles such as Vogue,  Vanity Fair and Mademoiselle.

  
  Hamlyns was founded by 1940s refugee Paul Hamlyn
, who sold the  company before setting up Octopus, which he in turn sold to Reed for £  535 million and 22.1 million Reed shares. His close friend Bob Gavron  is another publishing millionaire, having sold his St. Ives printing  company in 1993. He then bought The Folio, the up-market book club which  specialises in reprinting classics, and provided the money to set up the  Virago press. Gavron is one of the small band of Jewish  millionaires who have financed Tony Blair' s redesigning of the Labour  Party.. Apart from his own half-million pound donation, Gavron was also  appointed as a member of the party's key fund-raising committee for the  general election. Paul Hamlyn alone has kicked in £ 600,000.     
   Bob Gavron - a "proud" but non-religious  Jew, and bank-roller of Tony  Blair

  
  The Managing Director of Andre Deutsch is T. G. Rosenthal
, who  is also prominent at The Bookseller. It is worth noting the  familiar pattern of Jewish predominance in influential institutions at  the top of the industry. Louis Baum is Editor of The  Bookseller, and that British Journalism Review is edited by  Geoffrey Goodman and has Jewish Care's 1990 Woman of Distinction  Jenny Abramsky on its Editorial Board. Longman hotshot Paula  Kahn is the President of the Publishers' Asssociation, and Chief  Executive of the English Teaching Advisory Committee.     
   Feminist Jenny Abramsky, Radio 5 supremo,  also works with the British Journalism  Review


Who controls Hollywood?

Since the vast majority of the films shown on British cinema and  TV screens are imported from America, it is impossible to comment on the power  of the mass media to mould and direct public opinion in Britain without  looking at the ownership of the US movie industry, centred in Hollywood.  

In his acclaimed book, An Empire of Their Own, How the Jews Invented  Hollywood, Neal Gabler pointed to the Jewish origins of Hollywood,  under movie pioneers such as Louis B. Mayer and Irving Thalberg.  "Of 85 names engaged in production", a 1936 survey noted, "53 are Jews. And  the Jewish advantage holds in prestige as well as numbers." Little has changed  since then; in a recent Premiere magazine "Special Power Issue" - ranking the  100 most powerful people in the "Industry" - the top 12 were Jewish. No black  or British industry executives were even ranked. Every so often, a Gentile  journalist or actor comments on this, and is invariably forced to make a  grovelling apology within a matter of hours.
 

Marlon Brando, for example, hit the headlines in April 1996, when he  denounced the Jewish-run movie establishment for exploiting racial  stereotypes, telling the Lany King Show that:
 
"We have seen the nigger, we have seen the greaseball, we  have seen the chink, the slit-eyed dangerous Jap. ... but we never saw the  kike because they know perfectly well that's where you draw the wagons  around... Hollywood is run by Jews, owned by Jews and they should have  greater sensitivity."  

 

***

Disney

The largest media conglomerate is the Walt Disney Company, whose  Chairman and CEO is Michael Eisner. The Disney empire, headed by a man  described by one media analyst as "a control freak", includes several  television production companies (Walt Disney Television, Touchstone Television  and Buena Vista Television), its own cable network, and two video production  companies.  

As for feature films, the Walt Disney Picture Group, headed by Joe  Roth, includes Touchstone Pictures, Hollywood Pictures and Caravan  Pictures. Disney also owns Miramax Films, run by the Weinstein  brothers.
 

When the Disney Company was run by the Gentile Disney family prior to its  takeover by Eisner in 1984, it epitomised wholesome family  entertainment. While it still holds the rights to various classic children' s  favourites, under Eisner - whose personal fortune is estimated at $ 405  million - the company has expanded into the production of graphic sex and  gratuitous violence. And Disney' s recent productions aimed at children have  developed an extremely unhealthy "politically correct" message. It is even  rumoured that Eisner et al are planning to make a new production with a  "Holocaust"- theme!
 

On the back of its film production, Disney has built a worldwide  entertainment empire, owning Disneyland, Disney World, Epcot Center, Tokyo  Disneyland and Euro Disney. The company sells well over a billion dollars  worth of consumer products every year, principally books, toys and clothing.  Some of the profits from this enormous operation funded Eisner's 1995  takeover of Capital Cities/ABC Inc., to create a media conglomerate with  annual sales of $ 16.5 billion. Capital Cities/ABC not only controls 235 TV  stations in the United States, but also has extensive interests in European TV  companies.
 

 

***

TimesWarner

Probably even more influential than Disney is the international  media leviathan Times Warner, Inc. Chairman of the Board and CEO is Gerald  Levin. Warner Music is by far the world's largest record company, with 50  labels, the biggest of which is Warner Brothers Records, headed by Danny  Goldberg. Another Jew, Stuart Hersch, is the President of  the company's video production operation, Warnervision.  

In addition to music and huge interests in US cable TV, Time Warner is  heavily involved in the production of feature films through Warner Brothers  Studio. Its publishing division, dominated by Editor-in-Chief Norman  Pearlstine, is the largest magazine publisher in the world.
 

Time Warner and Disney were among the most generous backers of Bill  Clinton's 1996 re-election campaign, a victory which, according to the  Jewish Chronicle of 1st November, 1996, took "Jewish influence in  Washington" to "historic hights".
 

Time Warner's Gerald Levin gained an enormous amount of extra power  with his takeover of Turner Broadcasting System in 1996. Founded by self-made  media tycoon Ted Turner, TBS included the highly influential TV news network  CNN, an operation which for a few years provided a potential alternative to  the otherwise completely Jewish-controlled American news network. Although  Turner is a Gentile, his career - and the reaction of the rival media bosses  to it - provide an important insight into the monopolistic attitude of the  people who have developed a stranglehold on the electronic news and  entertainment industry.
 

Having made a fortune in advertising and cable TV, in 1985 Turner made a  bid to buy CBS - an acquisition which would have given him control of an  enormous slice of the influential news broadcasting industry. Although Turner  had employed a number of Jews in key executive positions in CNN and had never  taken a public position contrary to Jewish interests, he is a man with a large  ego and a strong personality, and was regarded by CBS Chairman William Paley  and his fellow executives as uncontrollable: a loose cannon who might at some  stage in the future give them problems. Furthermore, newsman Daniel  Schorr, who had worked for Turner, publicly charged that his former boss  held a personal dislike for Jews.
 

To block Turner's bid, CBS executives invited billionaire theatre, hotel,  insurance and cigarette magnate Laurence Tisch to launch a "friendly"  takeover of the company. This went ahead, with Tisch becoming the  Chairman and CEO of CBS, removing any threat of non-Jewish influence there.
 

Turner now appears to have adopted the line "if you can't beat 'em, join  'em." His sale of CNN to Time Warner means that the only rival to the network  news operations is now also in the hands of the usual people.
 

 

***

Viacom

Viacom, Inc, headed and 76 per cent owned by Sumner Redstone  (born Murray Rothstein) is the third largest megamedia corporation  in the US, with revenues of over $ 10 billion a year. As well as owning a  major network of TV and radio stations, Viacom produces and distributes TV  programmes, while feature films are handled by its subsidiary Paramount  Pictures, headed by Sherry Lansing. Viacom is also involved in  satellite broadcasting, theme parks and video games, and its 4,000-store  Blockbuster video rental chain is now spreading rapidly through Britain.  

 

***

MCA-Universal

Another major Hollywood power is MCA-Universal Pictures. For a  while this was owned by the Japanese electronics firm Matsushita. Even though  MCA's former owner Lew Wasserman and his sidekick Sidney  Sheinberg were kept on as the top executives, there was clearly concern in  certain circles at the risk involved in not having such a studio under  complete control. This unsatisfactory situation was, however, resolved early  in 1996 when Canadian-based alcohol giant Seagram brought a controlling  interest in MCA.  

  
  The Seagram empire was founded by Samuel Bronfman
, who made  his fortune shipping liquor to bootleggers during Prohibition. The Chief  Executive today is his grandson, president of the World Jewish Congress,  Edgar Bronfman Jr. Seagram has long been a financial and  organisational mainstay of the massively powerful Zionist lobby in North  America, and its boss is wellknown for his belief in the financial and  opinion-forming power of "multi-media" and related elements of the  information superhighway. He is a close friend of Hollywood deal-broker  Michael Ovitz. According to the Daily Telegraph of 6th  January, 1997, Ovitz is often described as "Hollywood's most  powerful man." On his recent resignation as president of Walt Disney, he  received a severance package of $ 69.5 million.     
   Michael Ovitz: "The most powerful  man in  Hollywood"

***

Sony - Columbia

Another Japanese company which put some noses out of joint by  buying a chunk of Hollywood was Sony, which took over Victor Kaufman's  Columbia Pictures in 1989 for $ 3.4 billion and $ 1.2 billion in assumed debt.  It is clear that the Japanese were only interested in the profits from  successful movies and were quite happy to leave the everyday running to the  "experts", but this did not stop a concerted media campaign against the perils  of allowing the American entertainment industry to fall into the hands of  outsiders! Headlines about "Pearl Harbor - the Sequel" were followed by the  filming of Rising Sun, the thriller dealing with the relentless  ambition of Japan and its threat to the US. Directed by Philip Kaufman  - who managed to work into the script a scene of a Japanese playboy using a  naked American girl as a dining table - this was the kind of crude incitement  to racial hatred usually reserved for the wicked Germans.  

Under attack from outside, Sony were also stung by the reckless and  inexplicably incompetent management of Peter Guber, who had been  recommended to run the show by Walter Yetkinoff, the Chairman of CBS  Records. After a series of shattering flops, Sony were rumoured to be thinking  of selling up. Discussing the fiasco, David Puttnam, who ran Columbia  during the mid-eighties, gave an interesting insight into the mentality of  their rivals: "The Japanese are probably congenitally incapable of managing a  movie studio. That's not to insult them, it's simply a result of the very  ordered way their minds work. I think the Germans are likely to also prove  incapable of managing a movie studio."
 

Puttnam went on to suggest that since all Sony needed was access to  Columbia's back catalogue and future best-sellers, the situation could be  resolved by a clever lawyer who could "unbundle" the company: "The unbundling  will involve Sony hanging on to the core rights they require, with future  production and investment taken over by someone else, someone probably more  competent or more naive."
 

In the meantime, things now seem to be pretty much in order, with Alan  Levine heading the Sony Pictures Division, and the financial management of  the Sony Corporation of America having been placed in the hands first of  Michael Schulhof, and then of Sony's US Executive Vice President,  Jeff Sagansky. Lucy Fisher recently took over as acting Chairman  of Columbia TriStar itself, following the removal of Mark Canton after  a further series of box-office flops.
 

 

***

Dreamworks and others

Most of the smaller film production companies are also controlled  by Jews. For example, New World Entertainment, described as "the premier  independent TV program producer in the United States," is owned by Ronald  Perelman, and chaired by Brandon Tartikoff (formerly the Head of  Entertainment Programming at NBC).  

Dreamworks SKG was formed in 1994 by recording industry mogul David  Geffen (who lists his interests as "AIDS, Israel and other causes"),  former Disney Pictures Chairman Jeffrey Katzenberg, and film director  Steven Spielberg. With the connections and wealth of these three,  Dreamworks looks set to become a major force in the entertainment world.
 

A similar picture of massively disproportionate Jewish influence pertains  throughout the US television, radio and newspaper industries, but these fall  outside the scope of this study. An exception to this has to be the career of  Aaron Spelling, since so many of his television programmes are shown on  British TV - indeed all around the world. The Guinness Book of Records  credits Spelling with having produced more hours of programming than  anyone else on earth. The recipe for this remarkable success was described in  the Sunday Telegraph magazine of 29th Septeber 1996 as "lush tales of  sex, greed and venality, and thickened with handpicked casts of raffish  swindlers and siliconeboosted ubervixens." Spelling is responsible for such  cultural masterpieces as Charlie 's Angels, Fantasy Island,  Beverly Hills 90210 and Dynasty.
 

In answer to criticism that such programmes are lightweight pap,  Spelling draws attention to productions such as And The Band Played  On, which dealt with AIDS and explains the rationale behind his  "softly-softly" approach to social issues:
 
"Put out a documentary about teenage drug use and kids don't  watch it. But if you introduce the same subject in one of our programmes  they will be talking about it the next day at school. We can make these  topics relevant and approachable, and that is one of the things we are  simply never given credit for."


This is certainly true, but - with many of the subjects - what is deserved  is not credit.
 

Spelling is known both as a compulsive liar and a recluse. His only  party at his $ 45 million home in California was thrown in honour of the  Prince of Wales as a personal favour for Spelling's old friend Lew  Wasserman, head of the giant MCA entertainment combine.

 


 
   
JEWISH MEDIA
The Jewish Propaganda






------ End of Forwarded Message