Subj: Question: Why is the media biased against the GOP?
Date: 3/2/99 2:42:38 PM Eastern Standard Time
From: twaecap@home.com (Edward Toner)
To: medved@3-cities.com (EV Ignatov), alowry0521@aol.com (George & Andree Lowry), hankflew@aol.com (Hank Gastrich), hataylor@syix.com (Harvey Taylor), jcrowe1930@earthlink.net (Jack), newsocit2m@aol.com (John Bryant), jlkucek@juno.com (John Kucek), manews@manews.org (Middle American News), mistyglynn@aol.com (Misty Glynn), otten@aol.com (Pastor Otten)

I am a (Harrumphh) occaisional contributor to a discussion group, that
so far has not censored me. A fellow contrubutor opened a thread with
the question "Why is the madia biased against the GOP"?

Here is my response:
Why is the "media" biased against the GOP? Hint - 84% of Jews
voted for Clinton, who is vacationing in Katzenburgs
mansion in
"Mormon" Utah.

HERE ARE THE NAMES OF THE JEWS WHO OWN YOUR LOCAL
NEWSPAPERS:
After television news, daily newspapers are the most
influential
information medium in America.
Sixty million of them are sold (and presumably read)
each day.
These millions are divided among some 1,500 different
publications. One might conclude thatthe sheer number of
different
newspapers across America would provide a safeguard
against
minority control and distortion.

Alas, such is not the case. There is less independence,
less
competition, and must less
representation of majority interests than a
casual observer would think.

The days when most cities and even towns had several
independently owned newspaper published by local people
with
close
ties to the community are gone. Today most "local"
newspapers
are owned by a rather small number of large companies
controlled by executives who live and work hundreds or
even
thousands of miles away. The fact is that only about 25
percent
of the country’s 1,500 papers are independently owned;
the rest
belong to multi-newspaper chains. Only 100 of the total
number have circulations of more then 100,000. Only a
handful are
large enough to maintain independent reporting staffs
outside their own communities; the rest must depend on
these few
for all of their national and international news.

In only 50 cities in America are there more than one
daily
newspaper, and competition is frequently nominal even
among
them, as between morning and afternoon editions under
the same
ownership. Examples of this are the
Huntsville, Alabama, morning News and afternoon Times;
the
Birmingham, Alabama, morning Post Herald and afternoon
News;
the Mobile, Alabama, morning Register and afternoon
Press; the
Springfield, Massachusetts, morning Union, afternoon
News, and
Sunday-only Republican; the Syracuse, New York, morning
Post-Standard and afternoon Herald-Journal — all owned
by the
Jewish
Newhouse brothers through their holding company, Advance
Publications.

The Newhouse media empire provides an example of more
than the
lack of real competition among America’s daily
newspapers: it also
illustrates the insatiable appetite Jews have shown for
all the
organs of opinion control on which they could fasten
their grip. The
Newhouses own 26 daily newspapers, including several
large and
important ones, such as the Cleveland Plain Dealer, the
Newark
Star-Ledger,(which I read daily) and the New Orleans
Times-Picayune; the nation’s largest
trade book publishing conglomerate, Random House, with
all its
subsidiaries; Newhouse Broadcasting, consisting of 12
television
broadcasting stations and 87 cable-TV systems, including
some of
the country’s largest cable networks; the Sunday
supplement
Parade, with a circulation of more than 22 million
copies per week;
some two dozen major magazines, including the New
Yorker,
Vogue,
Mademoiselle, Glamour, Vanity Fair, Bride’s, Gentlemen’s
Quarterly,
Self, House & Garden, and all the other magazines of the
wholly
owned Conde Nast group.

This Jewish media empire was founded by the late Samuel
Newhouse, an immigrant from Russia. When he died in 1979
at the
age of 84, he bequeathed media holdings worth an
estimated $1.3
billion to his two sons, Samuel and Donald. With a
number
of further acquisitions, the net worth of Advance
Publications has
grown to more than $8 billion today.

The gobbling up of so many newspapers by the Newhouse
family
was in large degree made
possible by the fact that newspapers are not supported
by their
subscribers, but by their advertisers. It is advertising
revenue —
not the small change collected from a newspaper’s
readers — that
largely pays the editor’s salary and yields the owner’s
profit.

Whenever the large advertisers in a city choose to favor
one
newspaper over another with their business, the favored
newspaper will flourish while its competitor dies. Since
the
beginning of this century, when Jewish mercantile power
in America
became a dominant economic force, there has been a
steady rise
in the number of American
newspapers in Jewish hands, accompanied by a steady
decline in
the number of competing Gentile newspapers — primarily
as a
result of selectiveadvertising policies by Jewish
merchants.

Furthermore, even those newspapers till under Gentile
ownership
and management are so
thoroughly dependent upon Jewish advertising revenue
that their
editorial and news reporting policies are largely
constrained by
Jewish likes and dislikes. It holds true in the
newspaper business,
as elsewhere, that he who pays the piper calls the tune.

Three Jewish Newspapers

The suppression of competition and the establishment of
local
monopolies on the dissemination of news and opinion have
characterized the rise of Jewish control over America’s
newspapers. The resulting ability of Jews to use the
press as an
unopposed instrument of Jewish policy could hardly be
better
illustrated than by the examples of
the nation’s three most prestigious and influential
newspapers: the
New York Times, the Wall Street Journal, and the
Washington Post.
These three, dominating America’s financial and
political capitals,
are the newspapers which set the trends and the
guidelines for
nearly all the others. They are the ones which decide
what is news
and what isn’t, at the national and international
levels. They
originate the news; the others merely copy it. And all
three
newspapers are in Jewish hands.

The New York Times is the unofficial social, fashion,
entertainment,
political, and cultural guide of the nation. It tells
America’s "smart
set" which books to buy and which films to see; which
opinions are
in style at the moment; which politicians, educators,
spiritual
leaders, artists, and businessmen are the real comers.
And for a
few decades in the last century it was a genuinely
American
newspaper.

The New York Times was founded in 1851 by two Gentiles,
Henry J.
Raymond and George Jones. After their deaths, it was
purchased in
1896 from Jones’s estate by a wealthy Jewish publisher,
Adolph
Ochs. His great-grandson, Arthur Ochs Sulzberger, Jr.,
is the
paper’s current publisher and CEO. The executive editor
is Max
Frankel, and the managing editor is Joseph Lelyveld.
Both of the
latter are also Jews.

The Sulzberger family also owns, through the New York
Times Co.,
33 others newspapers,
including the Boston Globe, purchased in June 1993 for
$1.1 billion;
twelve magazines, including McCall’s and Family Circle
with
circulations of more than 5 million each; seven radio
and TV
broadcasting stations; a cable-TV system; and three book
publishing companies. The New York Times News Service
transmits
news stories, features, and photographs from the New
York Times
by wire to 506 other newspapers, news agencies, and
magazines.

Of similar national importance is the Washington Post,
which, by
establishing its "leaks" throughout government agencies
in
Washington, has an inside track on news involving the
Federal
government.

The Washington Post, like the New York Times, had a
non-Jewish
origin. It was established in 1877 by Stilson Hutchins,
purchased
from him in 1905 by John R. McLean, and later inherited
by Edward
B. McLean. In June 1933, however, at the height of the
Great
depression, the newspaper was forced into bankruptcy. It
was
purchased at a bankruptcy auction by Eugene Meyer, a
Jewish
financier and former partner of the infamous Bernard
Baruch, the
industry czar in America during the First World War.

The Washington Post is now run by Katherine Meyer
Graham,
Eugene Meyer’s daughter. She is
the principal stockholder and board chairman of the
Washington
Post Co. In 1979, she appointed her son Donald publisher
of the
paper. He now also holds the posts of president and CEO
of the
Washington Post Co.

The Washington Post Co. has a number of other media
holdings in
newspapers, television, and
magazines, most notably the nation’s number-two weekly
newsmagazine, Newsweek.

In a joint venture with the New York Times, the Post
publishes the
International Herald Tribune, the most widely
distributed
English language daily in the world.

The Wall Street Journal, which sells 1.8 million copies
each
weekday, is the nation’s
largest-circulation daily newspaper. It is
owned by Dow Jones & Company, Inc., a New York
corporation
which also publishes 24 other daily newspapers and the
weekly
financial tabloid Barron’s, among other things. The
chairman and
CEO of Dow Jones is
Peter R. Kann, who is a Jew. Kann also holds the posts
of chairman
and publisher of the Wall Street Journal.

Most of New York’s other major newspapers are in no
better hands
than the New York Times
and the Wall Street Journal. In January 1993, the New
York Daily
News was bought from the estate of the late Jewish media
mogul
Robert Maxwell (born Ludvik Hoch) by Jewish real-estate
developer
Mortimer B. Zukerman. The Village Voice is the personal
property of
Leonard Stern, the billionaire Jewish owner of the Hartz
Mountain
pet supply firm.

Now, about the origanal thread question, ....any
questions, boys
and girls?


To close this thread, click here (moderator or admin
only).


Hop to:



Contact Us | Mad Dog Mildon

Powered by: Ultimate Bulletin Board, Version 5.02


----------------------- Headers --------------------------------
Return-Path:
Received: from rly-yb03.mx.aol.com (rly-yb03.mail.aol.com [172.18.146.3]) by air-yb05.mail.aol.com (v56.26) with SMTP; Tue, 02 Mar 1999 14:42:34 -0500
Received: from mail.rdc1.nj.home.com (ha1.rdc1.nj.home.com [24.3.128.66])
by rly-yb03.mx.aol.com (8.8.8/8.8.5/AOL-4.0.0)
with ESMTP id OAA01789;
Tue, 2 Mar 1999 14:42:32 -0500 (EST)
Received: from home.com ([24.3.158.192]) by mail.rdc1.nj.home.com
(InterMail v4.00.03 201-229-104) with ESMTP
id <19990302194231.VRCA20945.mail.rdc1.nj.home.com@home.com>;
Tue, 2 Mar 1999 11:42:31 -0800
Message-ID: <36DC4080.AB033C19@home.com>
Date: Tue, 02 Mar 1999 14:48:16 -0500
From: Edward Toner
Organization: @Home Network
X-Mailer: Mozilla 4.05 [en]C-AtHome0404 (Win95; U)
MIME-Version: 1.0
To: EV Ignatov ,
George & Andree Lowry ,
Hank Gastrich , Harvey Taylor ,
Jack , John Bryant ,
John Kucek ,
Middle American News ,
Misty Glynn , Pastor Otten
Subject: Question: Why is the media biased against the GOP?
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1
Content-Transfer-Encoding: 8bit